Translate

niedziela, 20 maja 2018

Migdałowe ciasto z morelami

Po wczorajszej Ince pozostało jedynie wspomnienie. A dzisiaj Zielone światki, więc mus coś na słodko trzeba mieć. Wczoraj wieczorem  przypadkowo trafiłam na morele. Ładnie wyglądały to się skusiłam. Po drodze pomiędzy regałami wpadły mi w ręce mielone migdały. No i tak jest proste ciasto z morelami. Morele były spore a ja niepotrzebnie wpychałam je w ciasto zamiast jedynie je tylko ułożyć na nim. No i część wylądowała na dnie ciasta, co jednak nie umniejsza smaku.




Składniki:

* 200 g masła 
* 160 g cukru drobnego do wypieków
* 150 g mąki tortowej
* 70 g mielonych migdałów
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
* 4 jajka
* 3 łyżki amaretto

Dodatkowo:

* morele ok. 500 g
* płatki migdałowe, ok. 50 g 



Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Do misy włożyć drobno pokrojone masła, dodać cukier i ucierać razem na puch. Nie przerywając ucierania, dodawać po 1 jajku. Kolejne jajko dodajemy gdy to poprzednie będzie doskonale utarte z masłem. Po jajkach dodajemy amaretto i miksujemy. Mąkę, mielone migdały i proszek należy dokładnie wymieszać w misce. Ucierając masę maślaną dodawać po łyżce mąki. Utarte ciasto przełożyć do formy 24 x 28 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Morele przepołowić i usunąć pestki a następnie ułożyć na cieście skórką do dołu. Całość posypać płatkami migdałowymi  i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 40 - 50 minut. Sprawdzić patyczkiem. Upieczone wyjąć i odstawić na kratkę do wystudzenia.


1 komentarz:

  1. ulubione wersja ciasta, zawsze podziwiam te piętrowe ,ale do jedzenia uwielbiam takie ,jeszcze z morelami , ach , Krysiu szkoda ,że tak daleko mieszkasz

    OdpowiedzUsuń