Translate

sobota, 31 lipca 2021

Filet kurczaka w sosie śmietankowo-pieczarkowym, z dodatkiem sera brie

 Dawno nic nie robiłam z kurczakowego filetu, że aż mi się za nim zatęskniło. Zrobiłam sobie naprawdę szybkie danie z niego dzisiaj. Podałam z makaronem. Z pojedynczego filetu powstał obiad dla dwóch osób a dla mnie jednej, na dwa dni. 

Zdjęcie byle jakie, ale zaręczam że danie naprawdę bardzo, bardzo smaczne i warto wypróbować



Składniki:

* 1 pojedynczy filet kurczaka

* 3 - 4 duże pieczarki (moje były naprawdę duże, więc kroiłam najpierw na cztery części a później dopiero na plastry)

* 1 średniej wielkości cebula

* 200 ml śmietanki kremówki

* kawałek sera brie (miałam ok. 1/3 całości sporego brie) - okrojony ze skórki i pokrojony na mniejsze kawałki

* sporo posiekanego koperku

* 2 gałązki rozmarynu

* sól, pieprz, papryka słodka

* tłuszcz do smażenia ( u mnie olej z pestek winogron)


Sposób przygotowania:

Filet pokroić na małe , mniej więcej równej wielkości kotleciki, które należy bardzo delikatnie rozbić aby miały równą grubość. Każdy kawałek oprószyć solą, pieprzem i papryką. Odstawić na ok. pół godziny. 

Po tym czasie, wlać niewielką ilość oleju na dno rondla i rozgrzać.  Na gorący ułożyć kawałki filetu i obsmażyć z obu stron na złoto. Zdjąć mięso i odłożyć na talerz, przykryć. Na ten sam tłuszcz dać pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Kiedy cebula zeszkli się, dodać pokrojone pieczarki. Smażyć razem z cebulą na niedużym ogniu. Jak pieczarki będą już odpowiednio usmażone, należy całość podlać kremówką. Dodać rozmaryn i doprowadzić do zagotowania. Dodać kawałki brie. Delikatnie mieszając , doprowadzić do rozpuszczenia się brie. Włożyć do sosu kawałki mięsa. Dusić razem kilka minut.  Doprawić jeszcze solą, pieprzem i wsypać koperek. Zdjąć z palnika.  

Ja podałam z makaronem, bo jakoś on właśnie najbardziej mi pasował do tego dania.





2 komentarze:

  1. Doskonały przepis, zjadłbym z kaszą pęczak. ;)

    OdpowiedzUsuń