Translate

sobota, 30 marca 2024

Babka. Garbata

 Ot taka nazwę sobie wymyśliłam do zwykłej babki, bo tak dziwnie wyrosła mi z jednej strony. Z garbem. Szwank na urodzie ale na szczęście nie na smaku





Składniki: (wszystkie muszą być w temperaturze pokojowej, wyjęte kilka godzin wcześniej z lodówki)


* 5 całych jajek (miałam takie spore jajka)

* 180 g cukru drobnego

* 1,5 szklanki maki pszennej tortowej ( a szklanka ma pojemność 250 ml)

* 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej

* 250 g masła

* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków

* ekstrakt waniliowy lub pasta waniliowa


Sposób przygotowania:

 Obie mąki wymieszać dokładnie z proszkiem. Miękkie masło utrzeć z cukrem. Ja całość robiłam mikserem ręcznym i ucierałam ok. 5 minut. Nie przerywając ucierania, wbijać po jednym całym jajku. Kolejne jajko wbić kiedy pierwsze już będzie doskonale połączone z masą maślaną. Kiedy wykorzystamy wszystkie jajka, zaczynamy stopniowo dodawać mąkę. Tu już za bardzo się nie przykładamy, byle tylko było wszystko połączone. Na samym końcu dodac ekstrakt czy pastę waniliową. Ciasto przelać do foremki babkowej, takiej trochę większej. Ja używam carlex więc poza popsikaniem nim ścianek foremki, nie daję już żadnej bułki czy maki. Babkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni - z grzaniem góra dół. Piec ok. 40-50 minut. Przed wyjęciem, koniecznie sprawdzić patyczkiem czy aby na pewno ciasto jest upieczone.  Wyjąć forme i odstawić na kratkę do lekkiego przestudzenia. Po ok. 10 minutach już można wyjąc formę z babki. 



a oto dlaczego nazwałam ją garbatą 





4 komentarze:

  1. tak ładnie wygląda, że aż muszę zapytać skąd forma na babkę? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Forma jest dość droga ale warta tych pieniędzy. Jest ciężka i idealnie, równomiernie wypieka. To ta forma: https://www.google.com/search?q=Forma+do+babki+ELEGANT+PARTY%2C+z%C5%82ota%2C+Nordic+Ware&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&q=Forma+do+babki+ELEGANT+PARTY%2C+z%C5%82ota%2C+Nordic+Ware&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&channel=fflb&q=Forma+do+babki+ELEGANT+PARTY%2C+z%C5%82ota%2C+Nordic+Ware&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&channel=rcs

      Usuń
  2. Mi się bardzo podoba, taki jej urok. Najlepszego Krysiu

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten anonim to Alcia, blogspot postanowił dzisiaj dać prezent i mogę się logować, wow

    OdpowiedzUsuń