Translate

piątek, 16 lutego 2024

Murzynek z sernikiem

 A taki prosty przepis na naprawdę smakowite ciasto. Murzynka to chyba większość zna, murzynka z serem to sporo osób zna. Ja sama po raz pierwszy upiekłam to połączenie smaków. Podobne w wyglądzie ciasto jest już na blogu pod nazwą "łaciatek" (KLIK) 





Składniki:

Ciasto:

* 330 g maki pszennej tortowej

* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków

* 250 g cukru

* 250 g masła

* 3 łyżki kakao (odmierzałam z solidną górką)

* 5 łyżek wody lub mleka

* 4 jajka (miałam dość duże jajka) - rozdzielone na białka i żółtka

* szczypta soli

Masa serowa:

* 600 g twarogu sernikowego śmietankowego - zawartość tłuszczu 26%

* 3 całe jajka

* cukier ok. pół szklanki ale może być więcej

* 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego

Sposób przygotowania:

Przygotować formę 24 x 28 cm (mierzoną górą)  lub troszkę większą . Ja wyłożyłam papierem do pieczenia jedynie. Ciasto pieczone jest w temperaturze 175 - 180 stopni z grzaniem góra-dół. 

Zaczynamy od przygotowania ciasta. Mąkę wymieszać z proszkiem do wypieków. Do rondla dać mleko/wodę, wsypać cukier, pokrojone na mniejsze kawałki masło i kakao. Rondel ustawić na małym grzaniu i doprowadzić do zagotowania się masy. Gotować ok. 3-5 minut. Zdjąć z grzania i przestudzić. Masa nie musi być całkiem zimna. Ja robiłam dalej z dość ciepłą ale na pewno nie gorącą masą. Do przestudzonej masy dodać żółtka i dokładnie wymieszać . Następnie dodawać stopniowo mąkę i mieszać. Z białek ubić pianę z dodatkiem szczypty soli. Dodawać stopniowo te pianę do masy kakaowej i wymieszać razem. 

Masa serowa: Przygotowałam ją wcześniej, zanim dodałam pianę z białek do ciasta bo nie chciałam aby jedno czy drugie długo czekało. Całe jajka ubiłam z cukrem na puszystą i gęstą masę. Zmniejszyłam obroty miksera i dodawałam stopniowo twaróg sernikowy (mój twaróg był naprawdę gęsty). Do masy serowej na końcu wsypać budyń i krótko zmiksować. Masa serowa gotowa, i w tym momencie ubijałam już pianę z białek do ciasta.

Większość ciasta wlać do przygotowanej formy, wyrównać. Na ciasto wykładać łyżką masę serową, w kilku miejscach. Nie robimy z masy serowej równej warstwy. Na koniec rozłożyć łyżeczką pozostałą część ciasta, tak gdziekolwiek. Trzonkiem łyżki czy widelca całośc lekko przemieszać. 



Wstawić do piekarnika i piec ok. 1 godziny. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i odstawić na kratkę do studzenia. Na wierzch ciasta można zrobić polewę czekoladową. Ja jedynie oprószyłam całość pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz