Translate

sobota, 5 lutego 2022

Małe rogaliki w cukrze

 Niby kruche ale tak inaczej zrobione . Nadzienie jakie kto lubi, u mnie poszła marmolada.





Składniki:

* ok. 500 g mąki (ilość mąki zależna od gęstości śmietany. Mnie poszło mniej)

* 200 g masła - roztopionego (opis jak powinno być roztopione masło, w wykonaniu)

* 200 g śmietany 18% - 24 % (miałam wyjątkowo gęstą śmietanę. Proponuję dać zwyczajnie gęstą, bo moją to można było nożem kroić)

* 1/2 łyżeczko sody

* 1 łyżeczka octu winnego

* cukier do obtaczania


Sposób wykonania:

Śmietanę wyjąć z lodówki tak z godzinę wcześniej. Masło pokroić na małe kawałki i dać do miski, najlepiej metalowej. Miskę z masłem lekko ogrzać , masło mieszać. Ponownie lekko ogrzać i mieszać. Masło powinno się roztopić   ale być takie białe wręcz. Nie może być gorące a lekko ciepłe. Do masła dodać śmietanę i energicznie wymieszać rózgą.  Sodę wymieszać z octem. Uwaga bo od razu bardzo się spieni. Dodać do masy maślano-śmietanowej i bardzo energicznie wymieszać. Teraz zaczynamy dodawanie mąki. Dodajemy stopniowo. Najpierw ze 4 łyżki, wymieszać, kolejne 4 łyżki, wymieszać. Wygodnie robić to łopatką, ale na początku bardzo dobrze miesza się rózgą. Kiedy już będzie ciężko mieszać, wtedy blat posypujemy grubo mąką i wykładamy na tę mąkę ciasto z miski. Zagniatamy, wgniatając tę mąkę. Zagniatamy z tą mąką, aż ciasto praktycznie przestanie kleić się do rąk ale ma być miękkie i plastyczne. 



Ciasta od razu dzielimy na 5-6 części. każdą z nich dzielimy na 8-12 kawałków/trójkątów. 



U podstawy każdego nałożyć trochę nadzienia i zawijać rogalika. 





Od razu, każdy rogalik przetoczyć po cukrze . Cukier bardzo ładnie przykleja się do ciasta, nie ma potrzeby niczym smarować. 



Układać na blaszce z wyłożonym papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez ok. 20-25 minut. Po upieczeniu od razu należy zdejmować z blachy. 








10 komentarzy:

  1. Piękne! Muszę zrobić 😍 Uwielbiam ciastka i rogaliki posypane tylko cukrem. Pewnie dlatego, że nie lubie lukru, ani cukru pudru, no i za polewami nie przepadam 😆 Mega apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Helenko. Ten cukier i ładnie wygląda i fajnie smakuje

      Usuń
    2. Upiekłam! Są przepyszne, gorąco polecam wszystkim 😎

      Usuń
    3. Bardzo się cieszą, że nie zawiodłaś się

      Usuń
  2. Coś wspaniałego i ta nowa technika ich robienia mnie kusi i sposób zawijania, Krysiu tyś stworzona do pieczenia ciast i ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu. Marmolada wyłaziła to tak sobie wykombinowałam :D Kilka pierwszych normalnie zawinęłam, ale diabli mnie brali przez tę marmoladę

      Usuń
  3. Mam 2 uwagi do podanego przepisu ;).1- Nazwa jaka powinna brzmieć "małe wykwintne rogaliki w cukrze" i 2-porcja należy podwoić :)).

    OdpowiedzUsuń
  4. Z braku śmietany zrobiłam z jogurtem naturalnym. Też przepyszne (mam porównanie, bo pierwsze zrobiłam kiedyś zgodnie z przepisem). Nadziałam dżemem dyniowo-pomarańczowym. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń