Translate

sobota, 25 maja 2019

Bajaderki ciasto z rabarbarem i truskawkami

Nie wiem czemu jeszcze nigdy go nie piekłam. A to błąd, ogromny błąd. Ciasto, choć nie wyszło mi zbyt urodne jest genialne w smaku. Najlepsze ciasto z rabarbarem jakie kiedykolwiek jadłam. Przepis na to ciasto podała Bajaderka na forum cincin.cc. 



Pozwolę sobie zacytować Bajaderkę, bo trzymałam się przepisu dość dokładnie. Niewielkie zmiany podaję tuż obok

"
  Ciasto: 

* 1 3/4 szklanki maki 
* 2 łyżki cukru pudru 
* 1/2 kostki masła - Dałam ok. 140 g    

Nadzienie: 

* 1 1/2 szklanki cukru - dałam cukier drobny do wypieków i było go mniej, bo szklanka z małą górką
* 1/4 szklanki maki 
* szczypta soli 
* 6 żółtek 
* 1 szklanka słodkiej śmietanki - dałam śmietankę 30% tłuszczu
* 4 szklanki rabarbaru, pokrojonego w plasterki 
* 1 szklanka truskawek, pokrojonych w plasterki 

Beza: 

* 6 białek 
* 1/2 szklanki cukru - a tu dodałam 1 łyżkę cukru więcej
* od siebie dodałam 1 łyżkę maizeny

Sposób przygotowania:

Rozgrzać piekarnik do 180 st.C. 
Make wymieszać z cukrem pudrem i posiekać z masłem aż utworzą się drobne grudki. Wsypać tę mieszankę na blachę 33x23cm (ja wzięłam ciut większą i przez to ciasto wyszło niziutkie) i dobrze wcisnąć w dno blaszki. Piec około 10-12 minut do lekkiego zrumienienia (ono praktycznie nic się nie zrumieniło). 

W dużej misce wymieszać mąkę, cukier i sol. Żółtka rozbełtać i wymieszać ze śmietanka i wlać mieszankę do suchych składników, wymieszać. Dodać rabarbar i truskawki, lekko wymieszać i wylać na podpieczony spód. Piec w temperaturze 180 st.C przez godzinę. Białka ubić na sztywna pianę, dodawać stopniowo cukier, wyłożyć beze na upieczone ciasto i piec aż beza się zrumieni, około 10-15 minut. Ciasto wystudzić ."




1 komentarz:

  1. Krysiu ciasto wygląda wspaniale, niepotrzebnie masz zastrzeżenia do jego urody. Spójrz, jaka równiutka ta beza. Bajaderka jest dla mnie wielkim autorytetem, pewnie też się skusze na to ciacho. Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń