Translate

sobota, 21 kwietnia 2018

Słoneczne ciasto. Brzoskwiniowe

Taki kolejny mój pomysł. Z brzoskwiniami. Delikatne, z dwoma kremami, które bardzo dobrze komponują się się ze sobą. Co tu więcej pisać, lepiej zrobić samemu i przekonać się jak pyszne jest to ciasto




Czas na przepis a nie gadanie ;) Chyba wszyscy już zauważyli , że u mnie słów minimum. No, nie potrafję gadać. W głowie milion dwieście słów tylko nijak na język nie chcą zejść.

Składniki:

Biszkopt:
Raczej niski, każdy może ze swojego ulubionego przepisu. Ja dzisiaj zrobiłam biszkopt z przepisu na roladę:
* 4 jajka
* 2 mocno kopiaste łyżki mąki pszennej
* 2 całkiem płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
* 0,5 szklanki cukru drobnego do wypieków

Masa budyniowa z brzoskwiniami:

* 1 puszka brzoskwiń w syropie (ważyła 850 g) - odcedzić syrop od brzoskwiń, ale cały zachować
* 1 szklanka mleka (moja szklanka ma 250 ml pojemności)
* 2 opakowania budyniu (ja miałam śmietankowy z białą czekoladą)
* 1 jajko
* 200-250 g masła
* 3 łyżki cukru (można więcej, należy spróbować masę)

Masa śmietankowa:

* 500 ml śmietanki kremówki - mocno schłodzona
* 1 opakowanie (150 g ) serka homogenizowanego - schłodzony
* 2 galaretki brzoskwiniowe
* ok. 180 (może ciut mniej) gorącej wody do rozpuszczenia galaretek

Sposób przygotowania:

Biszkopt: Białka ubić ze szczyptą soli na gęstą pianę. Żółtka ubić z cukrem do białości. Do ubitych żółtek dodawać stopniowo mąką, wciąż miksując. Jak masa będzie już gładka, należy dodać ok. 1/4 piany i zmiksować, aby masę rozrzedzić. Teraz należy mikser odstawić a wziąć łopatkę. Dodać resztę piany i delikatnie wymieszać. Dno formy 24 x 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać masę biszkoptową i wyrównać. Formę wstawić do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i upiec biszkopt. U mnie ok. 25 minut to zajęło. Wyjąć i wystudzić. Formę wyłożyć papierem dość wysoko (ponad rant), bo ciasto jest bardzo wysokie. Biszkopt włożyć do formy, wierzchem do spodu. Ja zimny biszkopt nasączyłam wodą z sokiem z cytryny i odrobiną cukru.
Teraz należy przygotować masę budyniową. Cały syrop z brzoskwiń wlać do rondla. Ja miałam więcej niż szklanka. Podłączyć ogień. W mleku rozmieszać budynie i jajko oraz cukier. Na gotujący się syrop wlewać malutką strużką mleko z budyniami, nie przestając przy tym mieszać. Zagotować a następnie wierzch budyniu przykryć folią i odstawić do zupełnego wystudzenia. Większą część brzoskwiń (można i wszystkie ale dla mnie to już była przesada) pokroić w kostkę. W misce utrzeć masło na puch. Nie przerywając ubijania dodawać po łyżce zimnego budyniu. Do gładkiej już masy dać brzoskwinie i delikatnie przemieszać łopatką. Wyłożyć na biszkopt, wyrównać i wstawić do lodówki.
Na koniec zająć się należ masą śmietankową.  Galaretkę wsypać do miski i zalać gorącą wodą. Mieszać aż galaretka dokładnie się rozpuści. Odstawić do przestygnięcia. Kremówkę ubić na sztywno. Na koniec wmiksować serek a następnie, nie przerywając miksowania wlewać cieniutką strużką zimną galaretkę. Masę wyłożyć na masę budyniową. Na wierzch można pokroić resztę brzoskwiń tak jak ja zrobiłam. Na brzoskwinie utarłam na tarce czekoladę.
Całość wstawić do lodówki i tam przetrzymywać.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz