Translate

sobota, 21 lipca 2018

Cytrynowiec

Na kwaśno mnie wzięło 😋 No to kupiłam cytryn. I pooooooooszło już potem. Kwaskowe i słodkie zarazem. Robione trochę na skróty bo czas gonił. Pasuje do gorącej pogody. Cytrynowiec




Jako spód ciasta należy upiec niski biszkopt. Nie będę tu podawała składników, bo nic nie odmierzałam tylko na oko było. Do tego jajka miałam wielkości XXL. Do zrobienia ciasta użyłam formy 24 x 28 cm. 

Na dno formy wyłożyć papier do pieczenia z wysokimi bokami. Ułożyć biszkopt. Biszkopt nasączyłam wodą z sokiem cytrynowym.

Masa cytrynowa:

* 2 szklanki wody (szklanka ma pojemność 250 ml)
* 125-135 ml soku wyciśniętego z cytryny
* 3/4 szklanki cukru
* 2 opakowania budyniu śmietankowego lub waniliowego
* 3 żółtka
* 1 płaska łyżka skrobi (ja używam kukurydzianą)
* 200 g masła miękkiego

Masa śmietankowa:

* 500 ml śmietanki kremówki - bardzo mocno schłodzonej.
* 2 łyżki cukru pudru
Można dodać stabilizator w postaci fixu lub żelatyny. Ja nie dałam

Dodatkowo:

herbatniki
lukier cytrynowy : na 1 szklankę pudru dałam sok wyciśnięty z połowy cytryny

Sposób przygotowania:

Do rondla wlać 1,5 szklanki wody i dodać cukier. Wstawić do zagotowania. W połowie szklanki wody dokładnie rozmieszać budynie , skrobię i żółtka. Dolać sok z cytryny i ponownie zamieszać dokładnie. Wlewać na gotującą się wodę mieszając przez cały czas. Mieszając doprowadzić do zagotowania. Zdjąć z ognia, na wierzch ułożyć folię spożywczą i odstawić do wystygnięcia. Kiedy budyń będzie taki jeszcze letni, na wierzchu układamy masło pokrojone na małe kawałki i po minucie zaczynamy całość miksować. Powstanie nam ładna i gładka masa, którą należy wyłożyć na biszkopt równą warstwą. Można masę zrobić troszeczkę innym sposobem: ucierając miękkie masło na puch a następnie, nie przerywając ucierania, dodawać po 1 łyżce budyniu. 
Zimną kremówkę ubić na sztywno z dodatkiem pudru i wyłożyć na masę budyniową. Na wierzchu poukładać jeden obok drugiego herbatniki. 
Cukier puder utrzeć z sokiem i powstałym lukrem polać na herbatniki.
Wstawić ciasto do lodówki. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz