Translate

piątek, 12 lipca 2024

Tarta cytrynowa

 Robiłam ją baaaaardzo dawno temu. Bardzo mi smakowała. Wtedy nie miałam odpowiedniej formy do tarty i robiłam w tortownicy i to trochę za małej, więc efekt był troszeczke inny. Dzisiaj już odpowiednia forma do tarty jest. Robi się ją niezwykle szybko, bo raptem 8 minut pieczenia. Więc jest akuratna na obecne upały. Szczególnie, że jest słodko kwaśna. Przepyszna. Przepis podała kiedyś dziewczyna na forum Cook Talk, ale forum nie istnieje już od wielu, wielu lat. Szkoda, bo były tam bardzo fajne, taki inne przepisy. 





Składniki:

Spód i boki tarty:

* 250 g ciastek digestive (można inne herbatniki użyć ale ja uwielbiam digestive) - zmielone

* ok. 100 g masła roztopionego

Wymieszać zmielone ciasta z roztopionym masłem. Wysypać na spód formy (moja forma ma wyjmowany spód co jest niezwykle wygodne przy wyjmowaniu gotowej już tarty) o średnicy nie mniejszej jak 26 cm średnicy. Uformować z ciastek spód i boki. Ja to robię płaskim spodem kubka, 

Odstawić na bok. Piekarnik nagrzać do 180 stopni z grzaniem góra-dół. 

Masa cytrynowa:

* 500 ml śmietanki kremówki 36% - schłodzona

* puszka mleka skondensowanego słodzonego (w puszce jest 530g ale ja dałam 500 g)

* 120 - 150  ml soku wyciśniętego z cytryn

Ubić śmietankę tak na 3/4. Do ubitej śmietanki dodać mleko skondensowane słodzone i razem wymieszać. Wlać sok z cytryn i wymieszać. Ja mieszałam rózgą kuchenną. W trakcie mieszania widać jak masa śmietanowa gęstnieje. Wylać masę na przygotowany spód, wyrównać (u mnie pełniutka po brzegi forma była) i wstawić do nagrzanego już piekarnika. Zapiekać 8-9 minut. Wyjąć i odstawić na kratkę do wystudzenia. Wystudzoną wstawić do lodówki na co najmniej 12 godzin. 








2 komentarze:

  1. Ale żeby tak czekać 12 godzin? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i 8 wystarczy ;) Masa powinna być solidnie schłodzona.

      Usuń