Translate

sobota, 29 września 2018

Ciasto japońskie

Właściwie to nie wiem czemu tak się nazywa. Dla mnie to po prostu odmiana sernika na zimno. Baaaaardzo smaczna odmiana. Przepis ujrzałam u ARABESKI  i tak bardzo mi się spodobało, że chodziło za mną od jakiegoś już czasu. Tym łatwiej przyszła mi decyzja wykonania tego ciasta, że w domu miałam własnoręcznie zrobioną w sezonie frużelinę wiśniową. Myślę, że można by użyć równie dobrze kupionej w sklepie frużeliny. Moja jest zdecydowanie mnie słodka.




Składniki:

Ciasto:

* 150 g masła - roztopione i wystudzone do temperatury pokojowej
* 100 ml espresso (można zastosować kawę rozpuszczalną, ale ja nie lubię jej smaku) - wystudzone
* 150 g mąki
* 2 łyżki kakao
* 2 łyżeczki proszku do wypieków
* 200-250 g cukru drobnego (dałam oczywiście tę mniejszą ilość)
* 3 jajka

Masa serowa:

* 1 kg twarogu sernikowego (taki z wiadereczka)
* 500 ml śmietanki kremówki
* 1 szklanka cukru pudru
* 40 g żelatyny + ok. 100 wody do jej rozpuszczenia

Frużelina wiśniowa

* jak pisałam wyżej użyłam frużeliny, którą w sezonie sama zrobiłam. Można użyć frużeliny zakupionej w sklepie
* ok. 200 ml wrzątku - do rozpuszczenia galaretki
* opakowanie galaretki wiśniowej lub smak owoców leśnych

Sposób przygotowania:


Zaczynamy od upieczenia spodu ciasta. Mąkę wraz z kakao i proszkiem przesiać do miski. Dodać cukier i dokładnie wymieszać. Następnie wbić jajka oraz wlać chłodne masło i wystudzoną kawę. Dokładnie całość zmiksować. Formę 24 x 36 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać ciasto i wyrównać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 30-35 minut. Wyjąć i dokładnie wystudzić.
Ja bezpośrednio na ciasto wyłożyłam masę serową. Następnym razem ciasto wcześniej nasączę lekko kawą z dodatkiem amaretto. Może wtedy masa serowa nie będzie się oddzielać od ciasta. 
Kolejną czynnością, jest przygotowanie frużeliny z galaretką. Galaretkę zalać gorącą wodą i mieszać aż wszystko się rozpuści. Dodać do frużeliny i wymieszać razem. Odstawić do lekkiego stężenia.
Masa serowa teraz. Żelatynę zalać wodą i odstawić do napęcznienia. Następnie podgrzać do rozpuszczenia. Odstawić do wystudzenia. 
Kremówkę ubić na sztywno i odstawić na chwilkę do lodówki. Ser wymieszać mikserem razem z cukrem pudrem. Stopniowo dodawać wystudzoną żelatynę, mieszając całość dość energicznie. Do masy serowej dodać ubitą kremówkę i dokładnie wymieszać. Ja mieszałam już łopatką.  Wylać masę serową na wystudzony spód. Na masie serowej zrobić łyżeczką (spodnią częścią łyżeczki) kilka rowków, wzdłuż formy. W te rowki wlać tężejącą frużelinę i końcówką łyżeczki delikatnie wymieszać frużelinę z masą serową. Całość wstawić do lodówki na kilka godzin.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz