Translate

sobota, 16 czerwca 2018

Arbuzowe ciasto

Wróciłam wczoraj do domu późno i wszystkie sklepy były pozamykane. Jedynie Biedronka i Lidl jeszcze tylko czynne. Chciałam jakieś owoce na ciasto. Nie bardzo co było kupić. Jedynie bardzo ładne arbuzy były i winogrona bezpestkowe. No to kupiłam. I zaczęłam kombinować ciasto z tego. Muszę przyznać, że dobre jest to nadzienie z arbuza a i winogrona fajnie uzupełniają ten smak.




Składniki:

Biszkopt: 
* 4 jajka
* 6 czubatych łyżek cukru
* 4 łyżki mąki - takie z górką
* 1,5 łyżki ciemnego kakao

Całe jaja ubić z cukrem na puszystą i bardzo gęstą masę. Mąkę wymieszać w miseczce i kakao i przesiać do ubitych jajek. Ciasto wylać do formy 24 x 28 cm wyłożonej papierem. Wyrównać a następnie upiec przez ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu wyjąć i dokładnie wystudzić. Przed składaniem ciasta można biszkopt nasączyć, czego ja nie zrobiłam, ale tylko dlatego, że był już bardzo późny wieczór i myślenie nie takie było. 

Masa arbuzowa:

* ok. 800 g arbuza obranego ze skóry i pozbawionego pestek. Pokroić na mniejsze kawałki
* 2 galaretki a smaku truskawkowym (arbuzowych nie widziałam u siebie)

Masa śmietankowa:

* 400 g śmietanki kremówki - mocno schłodzona
* 250 g mascarpone - mocno schłodzone

Dodatkowo:

* 1 opakowanie galaretki krystalicznej (u mnie o smaku cytrynowym)
* 2-3 garście winogron bezpestkowych (ja kroiłam je na pół)

Sposób przygotowania i składania:

Arbuza pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do rondla. Ustawić  rondel na małym ogniu. Gotować ok. 10 - 15 minut. Arbuz puści dużo soku i lekko zmięknie. Zdjąć rondel z ognia i do arbuza wsypać galaretki. Dokładnie wymieszać i odstawić do wystudzenia. Kiedy masa arbuzowa zacznie tężeć , należy mascarpone i śmietankę włożyć do miski, dodając do smaku cukru pudru. Ubijać do momentu aż powstanie gęsty krem. 1/3 masy śmietanowej wyłożyć na biszkopt i rozsmarować równą warstwą. Na to wyłożyć masę arbuzową i wstawić do lodówki ciasto i pozostałą masę śmietanową. Po ok. pół godzinie masa arbuzowa powinna być dobrze ścięta. Na masę arbuzową wyłożyć resztę masy śmietanowej. Powykładać winogrona i wstawić do lodówki. Galaretkę krystaliczną rozpuścić w ok. 1,5 szklanki gorącej wody. Wystudzić dokładnie i odczekać kiedy zacznie tężeć. Wylać galaretkę na winogrona. Wstawić ponownie ciasto do lodówki i tak przechowywać. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz