Translate

niedziela, 27 maja 2018

Ucierane z rabarbarem i truskawkami

Po wczorajszym serniku zostało tylko wspomnienie. No to dzisiaj tak prosto i szybko, z sezonowymi owocami. Ciasto ucierane. Zawsze smaczne. Ja dałam rabarbar i truskawki, ale można dać i inne owoce



Składniki:

* 4 spore jajka
* 1 szklanka cukru (tak ciut mniej daję)
* 1,5 szklanki maki tortowej
* 0,5 szklanki maki/skrobi ziemniaczanej
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
* 170 g masła roztopionego i schłodzonego
* rabarbar i truskawki - pokrojone posypać łyżką skrobi
* dwie trzy łyżki bułki tartej

Sposób przygotowania:

Don formy 24 x 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia.  Piekarnik nagrzać do 175 stopni.
W misce wymieszać oba rodzaje mąki łącznie z proszkiem do pieczenia. Do miski wbić całe jajka i wsypać cukier. Mikserem ubić na puszystą, gęstą masę. Zmniejszyć obroty miksera i dodawać stopniowo mąkę. Na koniec wlewać roztopione masło. Mieszać do momentu połączenia się składników. Ciasto wlać do formy i wyrównać. Na wierzch posypać bułkę tartą a następnie wyłożyć owoce. Na posypałam na owoce kruszonkę, którą mam zawsze w zamrażalniku. Wstawić ciasto do piekarnika i piec ok. 50-60 minut. Po upieczeniu otworzyć lekko drzwi piekarnika i zostawić ciasto na ok. 15 minut. Po tym czasie można już wyjąć i ............... jeść takie gorące, czego nie polecam, lub wystudzić i wtedy dopiero zajadać się



2 komentarze:

  1. Dzień dobry.Chciałam zapytać czy ciasto się uda jeśli użyję mrożonych śliwek?Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia, bo robiłam ze świeżymi. Ale zawsze mozna spróbować. Nie przesadzać z ilością owoców , nie rozmrażać i też posypać owoce mąką ziemniaczaną. Przy innych ciastach, ten sposób sprawdził mi się

      Usuń