Translate

środa, 2 maja 2018

Filet z kurczaka w maślance i pieczone ziemniaki

Taki obiad dzisiaj własnie sobie zrobiłam. O tak, z przypadku. W poniedziałek wróciłam bardzo późno z pracy, więc szans na zakupy na wtorek nie miałam. Wyjęłam z zamrażalnika piersi kurczaka zagrodowego i zostawiłam, żeby się do rana rozmroziły. Rano wyjęłam i.................. i pusta w głowie i pustka w lodówce. Jakoś nie miałam ochoty na kotlety ala schabowe. Jeszcze raz zajrzałam do lodówki i zobaczyłam mały jogurt naturalny. Przypomniałam sobie, że kiedyś już marynowałam mięso w jogurcie. Więc co szkodziło jeszcze raz wypróbować moc jogurtu ? Wyszedł mi obiad dla dwóch bardzo głodnych osób. A jak dla mnie, to na dwa bardzo solidne obiady.




Składniki obiadu:

Piersi kurczakowe

* podwójny filet z kurczaka (ja miałam z zagrodowego i były wyjątkowo duże)

Marynata:

* 3 łyżki jogurtu
* 2 szalotki drobniutko posiekane
* 1 łyżeczka musztardy francuskiej
* 1 łyżeczka musztardy stołowej
* 1 łyżeczka papryki słodkiej
* 0,5 łyżeczki papryki ostrej
* 1 łyżeczka soli
* pieprz świeżo mielony

Dodatkowo:

* olej z masłem klarowanym pół na pół - do smażenia
* gałązki rozmarynu - do pieczenia

Ziemniaki:

* Kilka sztuk ziemniaków średniej wielkości - pokroić na kawałki/ćwiartki, takie na raz do ust
* 1-2 łyżki oleju
* trochę soli
* 0,5 łyżeczki suszonego tymianku
* 0,5 łyżeczki suszonego rozmarynu




Sposób przygotowania:

W miseczce wymieszać wszystkie składniki marynaty. Piersi obtaczamy dokładnie w marynacie i zostawiamy w miseczce, otulonej folią spożywczą na kilka godzin. U mnie stały w lodówce 24 godziny, bo okazało się, że zostałam zaproszona na obiad i swojego nie muszę robić.
Na patelni rozgrzać olej z masłem. Piersi wyjąć z marynaty, lekko ściągnąć jej nadmiar. Ułożyć na rozgrzanym tłuszczu. Smażyć z obu stron aż mięso bardzo ładnie się zrumieni. U mnie trwało to ok. 10-15 minut bo filety były naprawdę duże.
Kiedy mięso się smaży myjemy szczoteczką ziemniaki, osuszamy a następnie przekładamy do miski gdzie należy wcześniej wymieszać olej z przyprawami. Wymieszać ziemniaki z olejem.
Grubszą folię pociąć na kawałki takie aby można było dokładnie zawinąć w nie, każdy osobno filet.  Na foli poukładać filety. Na każdym ułożyć sporą gałązkę rozmarynu. Z foli zrobić pakieciki z filetem w środku, uważając aby były szczelne.
Do dużego płaskiego naczynia do zapiekania (można bezpośrednio na blaszce piekarnikowej)  włożyć pakieciki z filetami a obok porozkładać ziemniaki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy ok. 40 - 45 minut.
Ziemniaczki wychodzą bardzo pyszne a mięso z piersi jest delikatne i bardzo soczyste




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz