Translate

niedziela, 4 września 2016

Karmelowe ciasto z orzechowym kremem





Składniki:
Ciasto:
10 łyżek cukru (150 g) – z tego 75 g do zrobienia karmelu
75 ml  wody
2 jajka
90 ml oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
350 g maki
Krem :
600 ml śmietana kremówka (ja dałam więcej bo ok. 750 ml)
300 g orzechów włoskich mielonych
150 g cukru
2 łyżki soku z cytryny
Do glazury :
Polewa czekoladowa ( u mnie czekolada gorzka rozpuszczona w kąpieli wodnej z kilkoma łyżkami śmietany kremówki


Sposób przygotowania:
Umieścić 75 g cukru w garnku na małym ogniu. Podgrzewać do rozpuszczenia się cukru i skarmelizowania na brązowy kolor. Wlać wodę (po łyżce, lejąc po ściankach garnka) i ciągle mieszając doprowadzić do rozpuszczenia się karmelu. Pozostawić teraz syrop do ostygnięcia.
Jajka ubić z cukrem i nie przerywając ubijania dodawać stopniowo na przemian olej i syrop z karmelu. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i po łyżce dodawać do masy, mieszając wszystko razem. Ciasto na koniec będzie gęste i bardzo lepkie.
I teraz zabawa z blatami  Ja wyłożyłam papierem do pieczenia 2 blachy z wyposażenia piekarnika. Ciasto rozdzieliłam na dwie równe części i wyłożyłam na każdej z blach. Teraz należy mocno omączyć dłonie, oprószyć ciasto mąką i rozciągać na blasze , na jej wielkość. Ciasto ponakłuwać widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni w termoobiegu. Pieczemy ok. 10 minut. Gorące blaty przełożyć na deseczkę i zdjąć papier a następnie przekroić na pół (z jednego dużego blatu mają się zrobić 2 małe blaty). Wystudzić.
(*) Doszłam do wniosku, że można na papierze narysować koła o śr. Ok. 26 cm i ciasto rozciągnąć na wielkość tego koła. Takich kół powinno wyjść 4.
Mocno schłodzoną kremówkę ubić z dodatkiem cukru i soku z cytryny. Do ubitej wsypać orzechy i delikatnie a dokładnie wymieszać. Śmietaną przekładać blaty ciasta. Wierzch ciasta również posmarowałam kremem śmietanowo-orzechowym i polałam polewą zrobioną z gorzkiej czekolady.
Ciasto zostawić w temperaturze pokojowej na ok. 1 – 2 godzin a następnie przełożyć do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz