Translate

sobota, 12 czerwca 2021

Ciasto z truskawkami i kruszonką.

 Naszła mnie ochota na takie zwykłe, ucierane ciasto. Nie przepadam za ciastami pieczonymi razem z truskawkami ale dałam mu szansę. Dodałam dużo kruszonki na wierzch a pomiędzy truskawki powciubiałam małe kawałki rabarbaru.  Ciasto naprawdę szybko sie robi. Zanim mój piekarnik nagrzał się, ciasto było gotowe. Jedynie składniki ciasta przygotowałam sobie wieczorem, żeby wszystkie miały jednakową temperaturę. Wieczorem też przygotowałam sobie kruszonkę. Zawsze robię jej więcej a potem to co zostanie po prostu zamrażam.








Składniki:

* 200 g cukru drobnego (można dać trochę mniej)

* 200 g miękkiego masła

* 200 g mąki tortowej

* 4 jajka (mam swojskie jajka i są większe niż sklepowe L)

* 1 opakowanie (40 g) budyniu waniliowego - używam budyń z dodatkiem wanilii

* 1 łyżeczka proszku do wypieków

* opcjonalnie można dodać trochę soku i otartej skórki z cytryny

* ok. pół kilograma truskawek i 1 cienka laska rabarbaru

Sposób przygotowania:

Zacząć od truskawek, które należy umyć a następnie osuszyć i odszypułkować. Rabarbar pokroić na kawałki o długości ok. 1 cm. Tortownicę o średnicy 28 cm przygotować. Ja zawsze na spód daję papier do pieczenia. 

Piekarnik nagrzać do 175 - 180 stopni z grzaniem góra dół

Do miski dać masło i cukier. Ubijać razem na puszystą masę. Ja ucierałam mikserem ok. 5-7 minut. Po tym czasie , nie przerywając ubijania dodawać po 1 całym jajku. Kiedy masa maślana połączy się bardzo dokładnie z jajkiem wtedy można dać drugie jajko. Po wyczerpaniu jajek, należy przygotować składniki suche. Mąkę, budyń i proszek do pieczenia wymieszać dokładnie razem. Ucierać masę maślaną i dodawać po łyżce mąki. To już trwa szybko, bo miksujemy/ucieramy tylko do dokładnego połączenia się składników.  Ciasto wlać do tortownicy. Na wierz poukładać truskawki (moje były dosyć duże więc każda przekroiłam na pół i układałam przecięciem do góry).  Pomiędzy truskawki powkładać kawałki rabarbaru. Wierzch posypać kruszonką:

Kruszonka: 

* 125 g masła

* 180 g mąki tortowej

* 100 g cukru

Mąkę i cukier wymieszać w misce. Masło stopić. Może być gorące, może być tylko ciepłe ale ma być płynne. Wlać masło do mąki i wymieszać łyżką a potem dłonią zagnieść.  Do ciasta użyłam połowę przygotowanej porcji a resztę zamroziłam.

Gotowe ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 50 minut. Po upieczeniu wyjąc i odstawić na kratkę do przestudzenia




8 komentarzy:

  1. Lubię takie ciasta, chyba takie bez kremów-ucierane, kruche, drożdżowe itd z owocami to moje najulubieńsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i już nie ma ciasta :) Wszystkim bardzo posmakowało i każdy brał od razu dokładkę. Na fotkach może nie wygląda najlepiej ale kroiłam gorące jeszcze

      Usuń
  2. A mi kruszonka z tego przpisu sie zatopila w cieście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym cieście ? Tę kruszonkę robię od wielu lat i daję na przeróżne ciasta. Nigdy się nie zatopiła a zawsze pozostała na wierzchu. Czy to było ciasto drożdżowe, ucierane czy kruche. W tagach jest nawet "kruszonka" i można obejrzeć jak zachowuje się za każdym razem

      Usuń
  3. U mnie też prawie nie ma! Wyszło pyszne!
    Pozdrawiam, Grażyna Leszczyńska

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu, dziękuję za przepis (wskazówka z czasem miksowania baaardzo pomogła) ciasto jest idealne, najlepsze. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakuje. Ja upiekłam wczoraj rano A wieczorem już nic nie było

      Usuń