Translate

piątek, 22 lipca 2016

Rogaliki

Tak mnie naleciało, że pomimo późnej pory zagniotłam ciasto i napiekłam troszkę rogalików. Żeby były bardziej "podzielne" zrobiłam takie mini rogaliczki :) Ciasto z 2 szklanek mąki a rogaliczków 48 :)
Fotka jest baaaaardzo kiepska, ale nie dysponuję jakimś super aparatem, tylko najzwyklejszym kompaktem a światło w domu jest ciut za ciemne na fotki. Ale trzeba mi uwierzyć na słowo, że rogaliczki są bardzo pyszne




Składniki:

* 2 szklanki mąki (szklanka o pojemności 250 ml)
* 130 g margaryny (daję Palmę , tę z murzynkiem) mocno schłodzonej
* 1/2 szklanki kwaśniej smietany
* 2 żółtka
* 20 g drożdży
* 1-2 łyżeczki cukru
* szczypta soli

Dodatkowo: marmolada do nadziewania. Ja uzywam taką wieloowocową z firmy Jamar. Jest bardzo smaczna

Sposób wykonania:

Do miski wsypać mąkę i dodać sól oraz margaryne pokrojoną na mniejsze kawałki. Posiekać do konsystencji kaszki. Do smietany dodac drożdże i cukier, wymieszać aż drożdże się rozpuszczą. Dodać żółtka i ponownie wymieszać. Teraz wlać do maki i szybko zagnieść ciasto (ja wszystko robię w malakserze). 
Ciasto podzielić na 4 równe części, zawinąć w folię i wstawić na godzine do lodówki (może być trochę krócej). 
Każdą z części, po schłodzeniu rozwałkowac  na blacie posypanym mąką na koło o średnicy ok. 25cm. Każde koło podzielić na 12 trójkątów. U podstawy trójkata ułożyć łyżeczkę marmolady i zawijać rogalik. Ułożyć rogaliki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować mlekiem skondensowanym i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (termoobieg). Piec do złotego koloru

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz