Translate

niedziela, 24 lipca 2016

Kruche z pianką i malinami

Wszyscy pieką to i ja. Ciut zmodyfikowany. Na wierzch dam jeszcze paski rozpuszczonej gorzkiej czekolady, bo dla mnie jest zbyt słodki i mdły. Czekolada na pewno poprawi smak, szczególnie że wspaniale komponuje się z malinami



Składniki:

* 1,5 szklanki maki krupczatki
* 1 szklanka mąki tortowej
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 3 łyżki cukru pudru
* 200 g zimnego masła
* 50 g zimnego smalcu
* 5 żółtek
* szczypta soli

* 5 białek
* szczypta soli
* 1 szklanka cukru drobnego
* 1/2 szklanki oleju
* 2 opakowania budyniu śmietankowego (op. ma 40 g)

Maliny ok. 500 g

Sposób przygotowania:

Obie maki wymieszać z proszkiem, solą i pudrem. Wkroić masło i smalec. Posiekać drobniutko wszystko. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Podzielić na kawałki 1/3 i 2/3, każdą część owinąć folią i wstawić do lodówki na kilka godzin (moje było całą noc)
Wyjąć większą część ciasta i zetrzeć na tarce na dno formy 24x36 wyłożonej papierem do pieczenia(ja miałam troszkę mniejszą i ciasta nadmiar odłożyłam do zamrażalnika). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni - termoobieg i podpiec ok 14 minut. Wyjąć i wystudzić. 
Białka ubić ze szczyptą soli. Następnie dodawać stopniowo cukier, nie przestając ubijać. Piana stanie się gęsta i sztywna a cukier musi być całkowicie rozpuszczony. Wsypać budyń i wymieszać dokładnie. Następnie dolewać stopniowo olej, ciągle mieszając. Piankę wyłożyć na podpieczony i wystudzony spód. Na wierzchu pianki ułożyć gęsto maliny, jedna obok drugiej. Na wierzch zetrzeć pozostałe ciasto.
Wstawic do piekarnika nagrzanego do 165 stopni i piec ok. 50 minut. Wyjąć i wystudzić.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz