Translate

sobota, 22 czerwca 2019

Szarlotka pomarańczowa na biszkopcie

Niedługo nowe jabłka będą a u mnie jeszcze zapas z ubiegłego roku. Najwyższy czas i  pora wykorzystać je było. Szczególnie, że jakoś trochę ściemniały w słoikach. Dlatego też, wyglądają niezbyt apetycznie choć smakują naprawdę bardzo dobrze.
Zrobienie ciasta wymaga trochę czasu. Po wyglądzie mojego od razu widać, że mnie się spieszyło. Nie dałam szansy jabłkom dobrze zastygnąć i wykładałam już masę śmietanową. Jeżeli nie zależy Wam na wyglądzie to też możecie przyspieszyć robienie ciasta, tak jak ja. Jeżeli chcecie aby oprócz smaku był i piękny wygląd, wtedy dajcie czas na zastygnięcie masy jabłkowej w lodówce.





Składniki i sposób przygotowania :

Biszkopt:

Ja zrobiłam z 4 jajek, takich średniej wielkości

* 4 jajka
* 3/4 szklanki cukru
* 3/4 szklanki mąki

Ubić jaja z cukrem na gęstą i puszystą masę. Mnie zajęło to ok. 10-12 minut. Do ubitych jajek przesiać mąkę i delikatnie wszystko wymieszać łopatką. Ciasto wlać do formy 24 x 36 cm , z wyłożonym na dnie papierem do pieczenia.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 20-25 minut . Wyjąć i dobrze wystudzić. Wystudzony nasączyć sokiem pomarańczowym (ok. 3/4 szklanki mi poszło)

Masa jabłkowa:

Można przesmażyć świeże jabłka albo wykorzystać tak jak ja, jabłka które miałam przygotowane jesienią.

* ok. 1,5 litra przesmażonych jabłek
* 2 galaretki pomarańczowe
* cukier z otartą skórką z pomarańczy

Jabłka ze słoika przełożyć do rondla i podgrzać do zagotowania się. Wyłączyć palnik i wsypać do jabłek suche galaretki. Wymieszać aż galaretki rozpuszczą się dokładnie. Wystudzić dobrze i wyłożyć takie tężejące na biszkopt. Wstawić do lodówki, do pełnego zastygnięcia jabłek.

Masa śmietanowa:

* 500 g śmietanki kremówki
* 400 g mascarpone
* 100 g kropelek czekoladowych lub drobniutko posiekanej czekolady
* 4-5 łyżeczek żelatyny
* 2 łyżki cukru pudru


Żelatynę zalać niewielką ilością wody. Po napęcznieniu podgrzać do rozpuszczenia się całkowitego żelatyny. Schłodzić. W tym czasie włożyć do miski mascarpone i dodać kremówkę. Ubijać. Kiedy masa już jest gęsta, dodać puder i jeszcze chwilkę ubić. Wlać chłodną żelatynę i energicznie wymieszać. Dodać kropelki czekoladowe i wymieszać. Masę wyłożyć równą warstwą na masę jabłkową. Wstawić do lodówki, do zupełnego zastygnięcia masy. 

Polewa pomarańczowa:

* ok. 300 ml soku pomarańczowego (miałam sok przecierany, taki z drobinkami pomarańczy. Może nie wygląda pięknie ale za to smakuje)
* 2 łyżeczki żelatyny, takie z małym czubkiem


Wymieszać sok z żelatyną a następnie podgrzać, tak aby żelatyna całkowicie się rozpuściła. Schłodzić. Jak tylko sok zacznie tężeć wylać na masę śmietanową. Wstawić do lodówki i tam przechowywać. 





1 komentarz: