Translate

sobota, 8 czerwca 2019

Sernik gotowany z truskawkami i kropelkami czekoladowymi

Czekał na mnie w lodówce kubełek sera. Na zupełnie inny sernik. Ale w tych tropikach to strach odpalać piekarnik. Do tego sezon na truskawki. Tylko ja nie przepadam za truskawkami w upieczonym cieście. Zdecydowanie wolę je świeże. No i padło na sernik gotowany, który robi się bardzo szybko, pieca nie trzeba odpalać a do tego można dodać truskawki. Przy okazji wykorzystała kropelki czekoladowe. Ja posypałam je na gorącą masę serową to stwierdziłam, że to chyba bardzo głupi pomysł. Ale jak się powiedziało a to trzeba dalej działać. Więc kolejna warstwa kropelek poszła i jeszcze na sam wierzch. Teraz stwierdzam, że pomysł był bardzo, bardzo, bardzo dobry.



Składniki:

* 1 kg twarogu sernikowego (ja miałam taki o zawartości 18% tłuszczu i taki polecam )
* 1 szklanka cukru
* 200 g masła
* 2 opakowania budyniu - miałam z dodatkiem białej czekolady
* 200-240 ml mleka
* 4 całe jajka

* herbatniki - takie najzwyklejsze

* 3 opakowania galaretki truskawkowej
* 3 szklanki (takie nie za bardzo pełne) wrzątku do jej rozpuszczenia 
* ok. 1 kg truskawek (niewiele mniej mi weszło, bo truskawki specjalnie pokroiłam na mniejsze kawałki, żeby zmieściło się ich więcej)
* 100 g kropelek czekoladowych (albo gorzka czekolada drobniutko posiekana)

Sposób przygotowania:

Do dużego rondla włożyć masło i wsypać cukier. Ustawić na małym ogniu. Dodać ser twarogowy i mieszać całość aż utworzy się jednolita masa. Wbić jajka i energicznie wymieszać. Podgrzewać bardzo często mieszając. Budynie wymieszać z mlekiem. Wlewać pomału do masy serowej cały czas mieszając. Doprowadzić do zagotowania. 
Formę 24 x 28 cm wyłożyć folią aluminiową lub papierem do pieczenia. Na dnie ułożyć warstwę herbatników, jeden obok drugiego. Wylać połowę gorącej masy serowej. Na masę posypać 1/3 ilości kropelek. Ułożyć na to drugą warstwę herbatników. Posypać ją kropelkami (1/3) i wylać pozostałą masę serową. Posypać resztą kropelek. Łopatką lub nożem rozsmarować rozpuszczające się kropelki, które utworzą marmurkowy wzorek. Odstawić do wystudzenia.
Galaretki rozpuścić i odstawić do wystudzenia. Truskawki umyć, pozbawić szypułek i pokroić. Wyłożyć na wierzch ciasta. Zalać tężejącą galaretką. Wstawić do lodówki.



3 komentarze:

  1. Ta masa serowa wyszła mi rzadka.😞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinna wyjść zbyt rzadka ale gorąca na pewno jest lejąca. No chyba, że budyń nie zdążył jej zagęścić. Po dodaniu budyniu należy cały czas mieszać dotąd aż masa serowa zagotuje się. W lodówce stężeje

      Usuń