Translate

niedziela, 19 sierpnia 2018

Kurczak pieczony z pomidorkami i bazylią

Taki bardzo prosty, prawie samo robiący się obiad. Gotuję sama dla siebie i nie za bardzo mam ochotę siedzieć długo w kuchni dla jednego obiadu. Więc kombinuję co można szybko i prosto. Drób należy do mięs, które można szybko przygotować. W przypadku tego obiadu miałam tzw. ćwiartki kurczaka ekologicznego, które podzieliłam każdą na dwie części. W sumie wyszły mi dwa obiady, albo może być jeden na dwie osoby.



Składniki:

* 2 ćwiartki kurczaka, podzielone na mniejsze elementu:podudzie i łydkę
* dwie garstki pomidorków koktajlowych (kroiłam na pół)
* garstka listków bazylii
* sól, pieprz, papryka (u mnie słodka wędzona), olej
* 2-3 ząbki czosnku, bez obierania. Jeżeli ktoś lubi bardziej intensywny zapach i smak, to obiera

Sposób przygotowania

Elementy kurczaka posolić, popieprzyć, posypać papryką i skropić olejem. Odstawić do lodówki na 2-3 godziny.
Po tym czasie, naczynie do zapiekania skropić olejem, ułożyć kilka pomidorków i ząbki czosnku. Na tym ułożyć elementy kurczaka. Na wierzch rzucić resztę pomidorków i liście bazylii. Lekko skropić olejem . Wstawić przykryte naczynie do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Ja piekłam ok. 1,5 godziny bo lubię aby mięso było mięciutkie, odchodzące od kości. Na ok. 20 minut do końca pieczenia, naczynie odkryłam aby mięso się zrumieniło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz