Translate

sobota, 7 lipca 2018

Sernik jagodowo-cytrynowy ombre

Już w pracy dumałam, co tam jest w lodówce. Po tygodniu pracy z daleka od domu, pamięć trochę szwankuje. Ale pamiętałam o jagodach i o mascarpone. Jagodzianki były dwa razy już pieczone. Sernik jagodowy najchętniej bym zrobiła, ale u mnie nigdzie w pobliżu nie kupię sera śmietankowego.  No to stanęło, że mus zrobić inny sernik, też z jagodami ale bez pieczenia. Wystarczyło dokupić kubełek sera w pobliskim sklepie




Składniki:

* 1 kg sera twarogowego (wiadereczko)
* 500 g mascarpone
* 200 g cukru pudru (1 łyżkę pudru odłożyć)
* 1,5 szklanki jagód
* skórka otarta ze sparzonej cytryny
* sok z połowy cytryny
* 4 łyżki żelatyny

Jako spód sernika, zmiksowałam kakaowe herbatniki z roztopionym masłem i wysypałam na dno tortownicy o średnicy 26 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać i ubić dnem szklanki.
Żelatynę zalć ok. pół szklanki wody i odstawić do napęcznienia. Następnie lekko podgrzać aby żelatyna zrobiła się płynna ale nie może być gorąca.
Ser twarogowy i mascarpone przełożyć do miski. Dodać puder i zmiksować do połączenia się składników. Podzielić na trzy mnie więcej równe części. Największą część odstawić, gdyż będzie ona łączona jedynie z sokiem z cytryny i otartą skórką.
Jagody dokładnie zmiksować. Większą część zmiksowanych jagód (ok. 2/3 ilości) dodać do najmniejszej ilości masy serowej. Dokładnie zmiksować. Dodać 4  łyżki płynnej żelatyny i szybko zmiksować a następnie wylać na ciasteczkowy spód.  Dokładnie wyrównać wierzch  i wstawić do lodówki na ok. 1/5 godziny.
Do średniej masy serowej dodać resztę zmiksowanych jagód. Wymieszać dokładnie a następnie wlać 3 łyżki płynnej żelatyny (gdyby się ścięła, ponownie należy ją podgrzać). Zmiksować dokładnie. Wyjąć sernik z lodówki. Masę  wykładać na wierzch delikatnie łyżką a następnie rozprowadzić i wyrównać. Wstawić do lodówki na ok. 1/5 godziny.
Do ostatniej części masy serowej dodać odłożoną łyżkę cukru, sok z cytryny oraz otartą skórkę. Wymieszać dokładnie a następnie dodać 2-3 łyżki płynnej żelatyny i zmiksować dokładnie. Cytrynową masę serową wyłożyć delikatnie łyżka po łyżce na wierzch masy jagodowej. Wyrównać i wstawić do lodówki, tym razem na kilka godzin. U mnie na całą noc poszło ciasto do lodówki.
Na wierzch sernika dałam ganache z białej czekolady (150 g czekolady i 100 ml kremówki rozpuszczone razem w kąpieli wodnej), trochę borówki amerykańskiej i skrobana biała czekolada.





5 komentarzy:

  1. pieknie wyglada i szybki w wykonaniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) Dopiero dzisiaj zobaczyłam opinię i mogę odpowiedzieć.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nie bardzo rozumiem po co sernik na zimno obkładać kremem. Nigdy się z czymś takim nie spotkałam.

      Usuń