Translate

sobota, 28 lipca 2018

Kurczak z patelni

Zobaczyłam ten przepis u Agnieszki. Normalnie kurczak chodził za mną. Agnieszki zdjęcia powodują, że od razu ślinka cieknie. Moim jest bardzo, bardzo bardzo daleko do zdjęć Agnieszki. Ale gwarantuję, że kurczak wychodzi przesmaczny. Mnie bardzo posmakował i z wielką przyjemnością zjadłam obiad.



Składniki:

* miałam dwa duże udka (ćwiartki) kurczaka, które podzieliłam na mniejsze kawałki
* 1/2 papryki zielonej
* 1/2 papryki czerwonej
* 1/2 papryczki ostrej
* 1 średniej wielkości cebula
* ok. 200 ml wina wytrawnego białego
* 2 łyżki masła
* trochę oleju
* natka pietruszki - posiekana ok. 1,5 łyzki
* listki bazylii posiekane - ok. 1,5 łyzki
* sól i pieprz
* pomidory obrane ze skóry - dałam 1,5 naprawdę dużych pomidorów

Sposób przygotowania:

Części kurczaka posolić i popieprzyć. W rondlu rozgrzać masło i olej. Ułożyć kawałki kurczaka i podsmażyć na rumiano ze wszystkich stron. Kiedy kurczak się smaży, należy pokroić cebulę w półplasterki, paprykę na małe kawałki a papryczkę ostrą drobniutko. Do podsmażonego kurczaka dodać wino. Kiedy się zagotuje dodać papryki i cebulę. Podusić ok. 15 minut a następnie dodać pokrojone drobno, obrane pomidory. Zmniejszyć płomień na minimum, przykryć rondel pokrywką zostawiając małą szczelinę i dusić aż mięso będzie miękkie - ok. 1 godziny. w połowie duszenia dodać bazylię i pietruszkę. 

Dzisiaj dodaję kolejną fotkę, bo na wczorajszej to prawie mięsa nie widać 😊 Dzisiaj już jest mięso







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz