Translate

sobota, 2 czerwca 2018

Sernik gotowany z truskawkami i jogurtową pianką

Ot taki własnie pomysł wpadł mi wczoraj do głowy. Miałam dorzucić jeszcze do pianki jogurtowej ciut maku, ale akuratno wyszedł z domu, więc kontrastu nie będzie. W sumie dość szybko się go robi, tylko troszkę czasu potrzebne na stygnięcie.
Zrobiłam na biszkoptach, które dałam jedynie na spód. To trochę za mało. Lepiej dać na spód herbatniki . Herbatniki też najlepiej dać na wierzch sernika bo będzie wtedy bardziej stabilny. Mój choć bardzo smaczny, niezbyt dobrze trzyma formę bo jednak za mało oddał swojej wilgoci biszkoptom. Tak więc mała poprawka będzie następnym razem.




Składniki:

* biszkopty lub herbatniki na spód (ja dałam biszkopty), ale lepiej jest dać herbatniki. (*) W przepisie zrobiłam uwagi

Masa serowa:

* 1 kg twarogu sernikowego (uzyłam kubełek kupiony w Lidlu)
* 200 g masła
* 5 jajek
* 1 szklanka cukru
* 2 opakowania budyniu (dałam taki z białą czekoladą)
* 1/2 szklanki mleka

Pianka jogurtowa:

* 200 g śmietanki kremówki - mocno schłodzona
* 400 g jogurtu greckiego - mocno schłodzony
* 1 opakowanie galaretki krystalicznej o smaku truskawkowym
* niepełna szklanka wrzątku do rozpuszczenia galaretki

Wierzch ciasta:

* truskawki - ile kto może upchnąć
* 2 opakowania galaretki truskawkowej
* 2 szklanki wody do rozpuszczenia galaraetki


Sposób przygotowania:

Formę 24 x 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia, tak aby papier wystawał powyżej rantów. Na dnie poukładać jeden obok drugiego herbatniki. Do dużego garnka włożyć masło, wsypać cukier i dać twaróg sernikowy. Ustawić  mały ogień. Kiedy masło będzie się topić, wbić jajka i całość dość energicznie mieszać. Można trochę zwiększyć ogień. Budynie rozmieszać w mleku. Kiedy masa serowa zacznie pomalutku się gotować należy wlać budyń nie przerywając mieszania. Mieszamy cały czas aż do momentu kiedy masa serowa zacznie się gotować (powinna zgęstnieć w trakcie gotowania). Garnek zdjąć z ognia i masę serową wyłożyć na herbatniki. Ja w tym momencie wyłożyłam na wierzch folię spożywczą, aby nie zrobił się twardy kożuch. Ale najlepiej poukładać herbatniki, tak jak na spodzie. Odstawić do zupełnego wystudzenia.
Galaretkę krystaliczną rozpuścić w niepełnej szklance wody i wystudzić. Kremówkę ubić na sztywno. Nie przerywając ubijania dodawać po łyżce jogurtu. Na koniec dolewać stopniowo galaretkę. Piankę jogurtową wyłożyć na herbatniki.  Poukładać gęsto truskawki i wstawić do lodówki, do stężenia.
Galaretki truskawkowe rozpuścić w wodzie i wystudzić aż do momentu rozpoczęcia krzepnięcia. Wtedy wylać na truskawki. Ponownie wstawić do lodówki i cały czas ciasto tam przechowywać

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz