Translate

piątek, 10 listopada 2017

Miodownik z budyniową masą śmietanową

Lubię ciasta miodowe. Wszelkiej maści. I tak mnie naszło na miodowe właśnie.
Piekłam to ciasto posiłkując sie tym co miałam w domu. Tym wynajętym, gdzie brak sprzętów do pieczenia i gotowania. Ale zawsze coś tam mam. I tym co mam robię sobie takie proste ciasta. Takie własnie jak ten miodownik. Zaryzykowałam masę budyniową ale z dodatkiem kwaśnej śmietany. I wyszła baaaardzo smaczna.


Fotka taka trochę byle jaka, bo robiona telefonem. W domu już była szarówka, więc i kolor ciasta nie za bardzo miodowy wyszedł. 

Składniki na ciasto:

* 3 szklanki maki
* 250 g margaryny/masła
* 3 jajka
* 1 łyżeczka sody
* 3 łyżki miodu
* kilka łyżek cukru pudru ( u mnie zawsze mało więc dałam 3 łyzki)


Składniki masy budyniowo-śmietanowej:

* 500 ml mleka
* 2 jajka
* 3 mocno czubate łyżki skrobii ziemniaczanej
* 330 g (taki kubek był w sklepie) śmietany (kwaśna śmietana) 18%
* cukier ok. pół szklanki (można ciut więcej)
* 200 g masła

Sposób przygotowania:

Mąkę wymieszać z sodą i posiekać z zimnym tłuszczem . Dodać pozostałe składniki i szybko zagnieść ciasto. Ciasto powinno być miękkie i elastyczne. Podzielić na 4 równe części. Każdą część rozwałkować dość cienko, na ok. 2-3 mm i gęsto ponakłuwać widelcem. Piec w piekarniku przez ok. 8-10 minut w temperaturze ok. 170 stopni przy włączonym termoobiegu (piekłam od razu dwa blaty, położone na dwóch różnych poziomach piekarnika). Blaty dobrze wystudzić. Wystudzone przełożyć kremem: W rondlu zagotować całe mleko z całą ilością masła. W misce wymieszać wszystkie pozostałe składniki i wlać na gotujące się mleko. Mieszając dość energicznie, doprowadzić do zagotowania masy. Zdjąć z ognia . Odłożyć ok. 4 łyżek masy a resztę podzielić na 3 równe części. Pierwszy blat ułożyć w formie wyłożonej papierem i wylać na wierzch 1/3 masy, przykryć drugim blatem i ponownie masa, na którą wykładamy trzeci blat. Ponownie masa i układamy czwarty blat, który smarujemy na wierzchu odłożoną ilością. Masa powinna być cały czas gorąca. Wiech ciasta można przybrać uprażonymi płatkami migdałowymi, można posypać wiórkami kokosowymi lub po całkowitym zastygnięciu, oblać polewą czekoladową

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz