Translate

sobota, 29 lipca 2017

Ciasto z kremem chałwowym

Chodziło za mną już od dawna takie ciasto, w którym mogę mieć moja ulubioną słodycz: chałwę. I zrobiłam . Bez pieczenia całkowicie. Na herbatnikach kakaowych. Ciasto jest bardzo dobre, choć ciut zawiodło mnie smakiem. Dlaczego ? Bo myślałam, że o wiele bardziej będę czuć dodatek chałwy 😉. Następnym razem dowalę jeszcze ze 100 g chałwy 😊





Ciasto z chałwą

Składniki:

Masa chałwowa:

·         3 szklanki mleka (moja szklanka ma tak ciutkę więcej jak 250 ml)
·         2 łyżki takie z górką maizeny
·         2 łyżki (z górką) maki pszennej (tortową wzięłam)
·         200 g masła
·         4 żółtka
·         4 łyżki  (z górką) cukru
·         300 g chałwy waniliowej

Pozostałe:

·         3 opakowania herbatników kakaowych )ok. 700 g
·         Słoiczek dżemu z czarnej porzeczki (ja używam własnoręcznie smażonego, przecieranego)
·         100 g gorzkiej czekolady, utartej na wiórki.

Sposób wykonania:

Wlać do garnka 2 szklanki mleka i wstawić do zagotowania. W pozostałej szklance mleka wymieszać żółtka, obie mąki i cukier. Bardzo dokładnie wymieszać wszystko. Jak mleko w rondlu zacznie się gotować, należy wlewać małym strumykiem mieszaninę mleka i żółtek, cały czas mieszając. Nie przerywając mieszania doprowadzić budyń do zagotowania. Zdjąć z ognia, wierzch nakryć folią spożywczą i odstawić do wystudzenia. Budyń powinien zostać ciut ciepły ale nie gorący. Masło miękkie pokroić na mniejsze kawałki i ułożyć na tym mocno przestudzonym budyniu. Zmiksować powoli, aż masa będzie jednolita a masło się rozpuści. Wtedy należ wkruszyć chałwę i miksować aż prawie cała się rozmiesza z masą budyniową.
Na dnie formy 24x28 wyłożyć papier do pieczenia na którym należy rozłożyć pierwszą warstwę herbatników, jeden obok drugiego. Na wierzch wylać ok. ¼ masy chałwowej. Na masie poukładać kolejną warstwę herbatników. Na herbatniki rozsmarować dżem z czarnej porzeczki. Na krem masę chałwową. I kolejną warstwę herbatników. Wykładamy herbatniki i masę aż do wyczerpania składników. Na wierzchu też dajemy masę ale w troszeczkę mniejszej ilości. Na wierzch posypać czekoladę . (ja czekoladę ścinam na wiórki obieraczką do warzyw).
Gotowe ciasto należy wstawić do lodówki co najmniej na noc. Moje na fotce, jest 8 godzinach w lodówce.

2 komentarze:

  1. Krysiu, potrzebuje ciasto z kremem z blatami czekoladowymi, takimi dość wilgotnymi, które nie wymagają nasączenia, polecisz mi coś? Dziękuję 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie pomogę w tym temacie. Mało kiedy robię kakaowe czy czekoladowe ciasta.

      Usuń