Translate

niedziela, 7 maja 2017

Placek z rabarbarem

Jednak coś upiekłam. Wczoraj wieczorem na zakupach, patrzył na mnie rabarbar i po prostu musiałam go wziąć. Trochę z przygodami, bo głowa nie taka jak zawsze, ale wyszedł smaczny rabarbarowo-kokosowy placek.




Opierałam się na przepisie Anusiaczka 

Składniki:

1 kg rabarbaru (pokroić na małe kawałki. Moje łodyzki były cienkie, więc pokroiłam na plasterki grubości ciut mniej niż centymetr)
0,5 szklanki cukru

* 300 g maki
* 2 łyzki cukru pudru
* 150 g margaryny
* 3 żółtka
* 1 mała łyżeczka proszku do pieczenia
* 0,5 łyżeczki amoniaku
* 2 łyżki śmietany (kwaśna 18%)

* 2 białka
* 3 łżki cukru pudru
* szczypta soli

Wiórki kokosowe

Sposób przygotowania:

Pokrojony rabarbar zasypać cukrem i odstawić na kilka godzin. Ja pokroiłam bardzo późnym wieczorem a rano o 6 odcedzałam z soku, na sitku.
Amoniak rozpuścić w śmietanie. Posiekać wszystkie składniki ciasta, łącznie ze śmietną z dodatkiem amoniaku. Zagnieść ciasto. Odkroić 1/4 ciasta i włozyc do zamrażalnika. Pozostałe ciasto rozwałkować na średnicę ciut większą jak 26 cm (średnica formy) i wyłożyć na dno tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać i spód ciasta bardzo gęsto ponakłuwać. widelcem. Podpiec przez ok. 12 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni-termoobieg . Wyjąć i wystudzić.
Na przestudzony spód posypać wiórki koksowe a na wiórki rozłożyć odcedzony z soku rabarbar. Z białek ubić pianę, dodając stopniowo cukier puder. Pianę rozłożyć na rabarbar. Na wierzch zetrzeć lub pokruszyć ciasto z zamrażalnika. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni - termoobieg i piec ok. 35-40 minut.

   

4 komentarze:

  1. No popatrz, do mnie też wołał właśnie w piątek i nie kupiłam. Teraz widzę to cudo i gorzko żałuję. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja po zobaczeniu Twojego zdjęcia pojechałam do Lidla i też zakupiłam rabarbar. Teraz przymierzam się do pieczenia. Dobrze, że tu zajrzałam, bo wszędzie czytałam komentarze, że mało ciasta i widzę, że Ty zwiększyłaś ilość mąki. No i podałaś wielkość blachy co mi ułatwiło decyzję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie kupić amoniak? Da się go zastąpić, on wpływa szczególnie na smak czy konsystencję ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się, że ten amoniak nie ma wielkiego wpływu na konsystencję ciasta. Autorka przepisu napisała, że dodać amoniaku lub sody. Ja amoniak miałam i ciut sypnęłam. U mnie amoniak dostępny jest w każdym sklepie spożywczym. Kupuję bez problemu

      Usuń