Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Szybkie ciasto z truskawkami

Chyba najszybsze jakie do tej pory robiłam. Jedynym felerem był to, że truskawki opadłu na dno. Ale i z tym sobie poradziłam, odwracając ciasto do góry nogami :)





Składniki:

* 4 duże jajka (lub 5 mniejszych)
* 3/4 - 1 szklanki cukru drobnego
* 1 szklanka mąki
* 1 duże opakowanie budyniu waniliowego (na 3/4 litra mleka)
* 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
* 1/2 szklanki oleju (ja używam z pestek winogron)
* truskawki

Sposób przygotowania:

Przygotować tortownicę o średnicy 26 cm lub ciut większą. Posmarować masłem i posypać bułką tartą. Szczególnie dobrze należy posypać dno, gdyż truskawki opadają na dno i mogą przywrzeć.
Piekarnik włączyć i ustawić na 160 stopni termoobieg
Do miski wbić całe jaja i dodać cukier. Ubijać wszystko aż do usyskania białej i gęstej masy, po której można pisać (zostawia wzór po trzepaczkach miksera). Mąkę, budyń i proszek wymieszać. Do masy jajecznej dolewać stopniwo olej nie przerywając ubijania. Teraz należy już odstawić mikser i na masę jajeczną przesiać mąkę z budyniem. Wymieszać łopatką dokładnie, tak aby nie było grudek mąki.
Ciasto wlać do tortownicy a na wierzchu ułożyć owoce. Duże przekroić na pół.
Wstawić ciasto do nagrzanego piekarnika i piec ok. 50 minut. Przed wyjęciem ciasta, należy obowiązkowo sprawdzić patyczkiem czy jest już upieczone. Patyczek wbijamy w ciasto na środku a nie przy brzegu, i do samego końca. Jeżeli patyczek suchy, ciasto już jest gotowe.
Wyjąć i odstawić na kratkę do przestudzenia. Po kilku minutach odpiąć boki tortownicy i jeszcze kilka minut studzić a następnie przełożyć na talerz.
Ja odwróciłam ciasto do góry nogami aby nie było widać, że truskawki opadły na dno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz