Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

" "Sernik" z jogurtu bałkańskiego





Składniki:

Na spód sernika uzyłam ciastek digestiwe, wymieszanych z masłem. Wysypałam na dno tortownicy o średnicy 26cm i ubiłam dnem szklanki. Całoś podpiekłam przez ok. 10 minut. Można użyć całkiem innych ciastek. Boków tortownicy niczym nie smarowałam.

* 1 kg jogurtu bałkańskiego ( są takie opakowania w Tesco)
* 6 jajek średniego rozmiaru, rodzielonych na białka i żółtka
* 1 opakowanie budyniu waniliowego
* 1 opakowanie sernixu (lub zamienić drugą paczką budyniu)
* 1,5 szklanki cukru drobnego
* 1 łyżka octu
* dwa spore chlusty esencji waniliowej

Sposób przygotowania:

Do miski przełożyć żółtka, 1 łychy jogurtu, budyń i sernix. Wymieszać dokładnie aby nie było żadnych grudek. Mieszając dodawać jogurt. Całość mieszać łyżką lub trzepaczką rózgową. Nie używać miksera. Gdy masa jest już gładka i jednolita, z białek ubić pianę, do której dosypujemy stopniowo cukier. Ubiajamy aż do rozpuszczenia się cukru. Na koniec dodajemy ocet. Pianę przełożyć do miski z masą jogurtową i wymieszać całość łopatką. Wylać na podpieczony spód z ciastek.
Piekarnik rozgrzać do 140 stopni (termoobieg), na dnie ustawić naczynie z wodą. Wstawić sernik do pieczenia na ok. 1h 10minut (ja przez ostatnie 10 minut piekłam w 150 stopniach). Po tym czasie piekarnik wyłączyć i minimalnie uchylić drzwiczki (włożyć pomiędzy drzwiczki a obudowę rękawicę kuchenną). Zostawić sernik na ok. 40 minut. Po tym czasie wyjąć i odstawić na kratkę do wystudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz