Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Pulpet w sosie ogórkowo-marchewkowym





Pulpety to chyba większość ludzi wie jak zrobić. Jeżeli nie, to podpowiem, że ja miałam

* ok. 500 g mięsa wieprzowego (można też np. drobiowe czy cielęcinę)
* pół cebulki
* pół czerstwej kajzerki, namoczonej o odciśniętej
* 1 jajko
* sól, pieprz i co kto lubi z przypraw

Mięso zmielić w maszynce razem z cebulą i bułką. Dodac przyprawy i jajko, bardzo dobrze wyrobić. Z mięsa formować pulpety wielkości dorodnego orzecha włoskiego. Otoczyć w mące i smażyć na rumiano (smazyłam na oleju). Przełożyć do rondla. Tłuszczu nie wylewać

Czas na przygotowanie sosu

* 1 duuuuży ogórek wężowy
* 3 średniej wielkości marchewki
* 2 łyżki masła
* koperek posiekany
* trochę maki i śmietanki dla zagęszczenia sosu
* przyprawy: sól, pieprz, 1 łyżeczka papryki (dałam ostrą)
* 1/2 litra lub ciut wiecej rosołu (miałam bulion z wołowiny z warzywami, po prostu taki lekki rosół)

Ogórka należy obrać i pokroić w kostkę. Pesteczeki zostawiłam, bo w ogórkach wężowych sa one drobniutkie. Do pozostałego po smażeniu pulpetów tłuszczu dodać masło i wrzucić ogórki. Smażyć co jakiś czas mieszając aż się zezłocą. Marchewkę pokroić w tym czasie w kostę. Zezłocone ogórki odsączyć z tłuszczu i dodać do rondla z pulpatami. Teraz na patelnie należy włożyć marchewkę i również podsmazyć na rumiano. Przełożyć odsączone z tłuszczu, do rondla. Całość zalać rosołem. rosół powinien pokryć całkowicie pulpety. Dusić na małym ogniu aż marchewka zmięknie. Ja całość podprawiłam śmietanką wymieszaną z łyżką mąki aby sos był bardziej gęsty. Na koniec dodać posiekany koper.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz