Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Maślankowe

wyciągnęłam stary sprawdzony przepis. Z rabarbarem, truskawkami, posypane duuuuuuuuuuuuuż ilością kruszonki. Jola przypomniała mi o tym przepisie. Nie robiłam kilka lat sama nie wiem dlaczego. Dzięki Jolu za natchnienie i przypomnienie





Składniki:

* 2,5 szklanki maki
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3/4 - 1 szklanki cukru (ja używam cukier drobny do pieczenia
* 1 szklanka maślanki
* 1/2 szklanki oleju
* 3 jajka
* kruszonka (180 g mąki wymieszać z 100g cukru i wlać do tego 125 g rozpuszczonego masła)
* rabarbar, truskawki

Sposób przygotowania:

Składniki powinny być w pokojowej temperaturze.
W jednej dużej misce wymieszałam mąkę, cukier i proszek. W drugiej wymieszałam maślankę, jajka i olej. I potem to wszystko wlałam do miski z mąką.  Wymerdałam łyżką i wlałam do blaszki 24x36. Na wierzch dałam rabarbar pokrojony w plasterki i sporo połówek truskawek. A na wierzch kruszonka
Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 160 stopni - termoobieg i piekłam 1 godzinę
Po wyjęciu odstawiłam na kratkę do wystudzenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz