Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Knedle z morelami lub śliwkami)

Dzisiaj obiadowo. Knedle z ciasta serowego z morelami. Przepis mojej serdecznej koleżanki Bajaderki, podawany lata temu na forum Cincin Wcale niekłopotliwe w przygotowaniu a przepyszne są :). Aniu bardzo Ci dziękuję za super przepis.
Przepis na knedle zacytuję za Bajaderką, podając w nawiasie moje uwagi.





"250g bialego sera ( uzyłam sera trzykrotnie mielonego, kupowanego w kostce)
1 jajko
szczypta soli
3/4 szklanki maki, mniej wiecej
2 lyzki roztopionego masla
12 malych, slodkich moreli (dzisiaj weszło mi 14 moreli) ( w środek moreli , w miejsce po pestce wsypywałam cukier trzcinowy)
Ser zmielic lub po prostu dobrze rozgniesc widelcem. Dodac sol, jajko i stopniowo dodawac make. Jezeli ser jest wilgotny, dodac troche wiecej maki (ciasto powinno miec konsystencje ciasta ziemniaczanego). Dodac roztopione maslo i dobrze wymieszac. Zawinac w folie i schlodzic przez okolo 2 godziny, mozna je zostawic w lodowce na cala noc. Nastawic lekko osolona wode do gotowania knedli w duzym, szerokim rondlu.
Morele umyc, naciac i usunac pestki i w ich miejsce wlozyc kostke cukru. Ciasto podzielic na 12 czesci, z kazdej uformowac cienki placuszek i otoczyc nim morele dobrze sklejajac brzegi. Ukladac na lekko oproszonej maka stolnicy. Delikatnie wlozyc knedle do gotujacej sie wody i zagotowac na duzym ogniu. Kiedy knedle wyplyna na powierzchnie, obnizyc ogien i gotowac 8-10 minut, az morele beda miekkie. Delikatnie wyjac knedle lyzka cedzakowa.
Podawac gorace, polane maslem ze zrumieniona buleczka i posypane cukrem, mozna tez posypac je lekko cynamonem"
Ja dzisiaj polałam knedle śmietaną ubitą z cukrem trzcinowym. I nie wiem które są smaczniejsze. Chyba jednak te z masłem

i wersja ze śliwkami



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz