Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Kiszona kapusta w papryce

Przepis wzięłam od koleżanki. Zamiast zwykłej papryki użyłam papryki pomidorowej, wybierając jak najmniejsze sztuki. Pomidorowa ma zdecydowanie więcej miąższu i po ukiszeniu wciąż jest jędrna i soczysta. Na duży słój, atki 2 - 2,5 litra (może nawet i 3 litry) weszło mi 14 sztuk papryk i nieduża główka uszatkowanej kapusty. Wczoraj była degustacja i papryka okazała się wyśmienita.







 Podaję przepis:

Składniki:

* 1 główka nieduża kapusty (moja była bardzo zbita) -
* 14 sztuk małych papryk pomidorowych
* 2 duże marchewki
* gorczyca
* po kilka sztuk pieprzu i ziela angielskiego
* 1 listek laurowy


Zalewa:

* 500 ml wody
* 3 łyżeczki (takie herbaciane) soli)
* 1 łyżeczka cukru

Sposób przygotowania:

Kapustę bardzo drobno poszatkować, marchewkę obraną zetrzeć na tarce jarzynowej. Dokładnie wymieszać razem. Papryki wydrążyć, uważając aby jej nie przebić. Napełniać kapustą, dość mocno ugniatając ale z wyczuciem.
Na dno słoja wrzucić przyprawy i ułożyć warstwę kapusty. Na kapustę poukładać papryki (mnie wchodziło 6 sztuk papryk). Na papryki zaś układamy kapustę, starając się wypełnić kapustą wolne przestrzenie pomiędzy paprykami. I tak układamy aż do wyczerpania składników. Ostatnią warstwą u mnie była kapusta.
Składniki zalewy gotujemy i studzimy. Wlewamy do słoja. Na wirzch układamy jakiś talerzyk, podstawkę a na tym ustawiamy obciążnik (u mnie słoik z wodą). Całość nakrywamy.
Codziennie przekłuwamy kapustę aż do dna aby wyszły gazy. Koniecznie. Ja przebijałam kapustę trzonkiem drewnianej łyżki. Po tygodniu już możemy delektować się smakiem papryki i kapusty a słój możemy zakręcić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz