Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Jagodzianki

Robiłam bardzo późnym popołudniem a z pieca wyjmowałam jak już było prawie ciemno, więc i fotki byle jakie. Ale jagodzianki za to pyszne są



Składniki:

2 szklanki maki + czubata łyżka do zaczynu
30 g drożdży
125 ml ciepłego mleka
2 żółtka
1 jajko
cukier (nie podaję bo sypałam wprost z torebki ale każdy sobie doda tyle aby mieć swoją ulubioną słodycz ciasta)
 ok. 80 ml oleju (1/3 szklanki)
jagody wymieszane z cukrem i bułką tartą (1 łyzka)
Sposób przygotowania:
Z ciepłego mleka, łyżki mąki i łyżeczki cukru zrobić zaczyn i odstawić do wyrastania. Mąkę wsypać do miski. Żółtka i jajko rozbić trzepaczką z cukrem, żeby cukier się rozpuścił. Wlać do maki wraz z wyrośniętym zaczynem. Zacząć wyrabiać. Jak ciasto będzie jednolite, dolewamy po odrobinie olej, ciagle wyrabiając. Kolejną porcję oleju wlewałam jak poprzednia połączyła się dobrze z ciastem. Wyrobione ciasto posypać odrobiną mąki, miskę przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Wyrosniete ciasto wyłożyć na blat posypany mąką i lekko wyrobić. Następnie uformować gruby wałek, który należy podzielić na mniejsze, równe kawałki. Mnie wyszło 9. Uformować bułeczki starając się dać do środka ok. 2 łyżki jagód. Bułki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem w dość dużej odległości, bo mocno wyrosną. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania. Wyrośnięte posmarować mlekiem skondensowanym i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni (termoobieg). Pieczemy ok. 25-30 minut.
Upieczone odstawić na kratkę do wystudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz