Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Faworki






Składniki:

* 300 g mąki (typ 450 użyłam)
* 4 duże żółtka (jak są mniejsze to należy dać 5)
* 5 łyżek tłustej smietany (dałam 24% tłuszczu)
* 1 mała łyżeczka cukru pudru
* 1 łyzka miękkiego masła (18 g odważyłam)
* 1 kieliszek spirytusu
* ok/ 400-500 g smalcu do smażenia

Sposób przygotowania;
Całość ciasta robiłam w malakserze. Wsypałam mąkę i dodałam mięciutkie masło, krótko zmiksowałam. W misce wymieszałam żółtka, śmietanę i puder. Wlewałam pomału do maki, w kręcącym się malakserze. Ciasto powinno wyjść elastyczne i średnio miękkie.
Wyłożyć ciasto na blat, zagnieść i rozpłaszczyć. Wałkiem powalić w ciasto a następnie złożyć go . Proces powtarzać tak z 8 - 10 razy. Odciąć kawałek mału ciasta a resztę schować do torebki foliowej aby nie obsychało. Odciety kawałek ciasta cieniuteńko rozwałkować. Radełkiem lub nożem kroić paski, które należy na środku naciąć. Paski przewlekamy.
W rondlu rozgrzać smalec. Smalec nie może być za chłodny bo faworki spieką się i nie będą kruche. Temperatura powinna wynosić ok. 175-180 stopni C. Wkładamy faworki po kilka sztuk. Po lekkim zrumienieniu odwracamy na drugą stronę. Wyjmujemy rozkładając na talerzu wyłożonym ręcznikiem kuchennym papierowym. Wystudzone posypujemu pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz