Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Ciasto Ukrainka

to ciasto, które mi wyszło dopiero za trzecim razem. Wart było się pomordować aby uzyskać efekt bo jest bardzo pyszne. Pomyliłam tylko ilość warstw, bo miało być 5 a ja wywałkowałam 6. Wałkowanie to nie lada wyzwanie przy tym cieście. Ale przy czwartm blacie załapałam jak to usprawnić ;) Przepis troszeczkę później z moimi uwagami odnoście wałkowania. Cała reszta to już pikuś ;)




Składniki :
Ciasto :
* 3 jaja (miałam duże jaja)
* 3 łyżki kakao
* 3/4 szklanki cukru
* 3 łyżki miodu
* 2 łyżkeczki sody
* 3 szklanki mąki
Krem :
* 1 litr mleka
* 1 szklanka cukru
* 2 czubate łyżki mąki pszennej
* 2 czubate łyżki skrobi kukurydzianej
* 4 żółtka
* cukier waniliowy
* 250 g  masła
Sposób przygotowania:
Do większego garnka wlać wodę, zagotować .Do mniejszego garnka lub miski, wbijamy jaja, dodajemy kakao, cukier, miód i sodę. Mniejszy garnek (miskę) wstawiamy do większego z gotującą się wodą. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać ogrzewając na parze przez 15 minut.
Następnie zestawić z pary dodać 2 szklanki mąki, wymieszać.Na stolnicy rozsypać szklankę mąki na nią wyłożyć masę i zagniatać zagarniając stopniowo mąkę. Ciasto podzielić na 6 części (mozna na 5 i szóstą malutką, którą po upieczeniu pokruszymy i posypiemy wierzch ciasta gotowego), każdą cienko rozwałkować, wyłożyć na blachę,piec 6-8 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Ciasto rozwałkowane będzie miało grubość ok. 2 mm. Ja wałkowałam od razu na papierze, który lekko posypałam mąką. Wierzch ciasta w trakcie wałkowania też delikatnie posypywałam mąką. Rozwałkowane omieść z nadmiaru maki pędzelkiem. Miałam ambitny zamiar rozwałkować każdy blat na rozmiar 24x36, ale nie dałam rady. Było trochę mniejsze.
Wyjęte z piekarnika ciasto od razu docinałam na równo, bo po wystudzeniu już się nie da . Ciasto zrobi się twarde jak decha i połamie się.
Krem: z litra mleka odlać  szklankę i wymieszać mąkę i żółtka. Resztę zagotować z cukrami. Na gotujące się mleko wylać  rozrobioną mąką i żółtka w mleku. Ugotować budyń. Utrzeć masło, i wciąż ucierając dodawać stopniowo wystudzony budyń.
Każdy blat ciasta smarować równą warstwą kremu (około 8 łyżek kremu na jedną warstwę). Pozostawić placek w lodówce na jeden dzień do zmiękczenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz