Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Biszkopt z kremem advocatowym i truskawkami

Takie proste a takie pyszne. Zwykły krem budyniowy urozmaiciłam dodatkiem advocata. Bardzo mi smakuje w takiej wersji






Składniki:

Biszkopt cieniutki - u mnie z trzech jajek i bez żadnych proporcji

Krem:

* 1,5 szklanki mleka
* 2 żółtka i 1 całe jajko
* 1 opakowanie budyniu waniliowego
* 2 łyżki z  górką mąki
* kilka łyżek cukru (u mnie tylko 1,5 łyzki, ale ja wiem że dla innych to za mało)
* pół szklanki advocata
* 200 g masła

Dodatkowo:
truskawki świeże
2 opakowania galaretki truskawkowej i 2 szklanki wrzącej wody do rozpuszczenia jej


Sposób przygotowania:

Upiec cieniutki biszkopt w formie 24x28. Wystudzić. Ja biszkopt po wystudzeniu nasączyłam wodą z cukrem i sokiem z cytryny.

Galaretki rozpuścić w 2 szklankach wrzątku i wystudzić

Szklankę mleka wstawić do zagotowania. W pozostałej połowie szklanki mleka wymieszać jajko i żółtka a następnie dodać proszek budyniowy i mąkę oraz cukier. Najwygodniej wymieszać wszystko mikserem aby uniknąć grudek. Całość wlać do gotujacego się mleka i ciągle mieszając, zagotować. Budyń w rondlu przykryć folią spożywczą i odstawić do wystudzenia.
Zimny budyń zmiksować krótko a następnie dodawać po 1 łyżce do utartego masła, nie przerywając ucierania. Na koniec wlewać stopniowo advocat i miksować. Krem wyłożyć na biszkopt a na kremie układać bardzo gęsto truskawki, wciskając je do połowy.

Ciasto wstawić do lodówki aby trochę schłodzić a w tym czasie galaretka powinna już zaczynać krzepnąć. Wyjąc ciasto z lodówki i wylać na truskawki tą tężejącą galaretkę. Ponownie wstawić do lodówki i w niej przechowywać

2 komentarze: