Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Babka maślana Dirk

Pyyyyyyyyyyyyyyyyszna bardzo. Sama nie wiem czemu dopiero teraz ją upiekłam, bo przepis od Magdy zapisany był od dawna. Zaginął wraz z laptopem aby zaś odzyskać od samej autorki :). Bardzo Ci dziękuję Magda za tak pyszny a prosty przepis. Teraz już mi nie zginie na pewno :)
Zrobiłam z maleńką zmianą, bo w przepisie Magdy jest skórka i sok z cytryny. Cytryny niestety wyszły z domu, więc w to miejsce użyłam ekstrakt waniliowy z dużą ilością ziarenek wanilii. I zwiększyłam proporcje i 1 jajo, a co za tym idzie mąki, cukru i masła.





Składniki:

* 5 jajek (miałam takie spore jajka)
* 250 g masła (masła prawdziwego a nie zamienników)
* 250 g mąki
* 250 g cukru drobnego (lub pudru) - i tu się wyłamałam bo dałam 220g
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* szczypta soli
* dodatkowo: skórka otarta z cytryny i 2 łyżki soku, a u mnie 2 łyżki ekstraktu waniliowego

Sposób przygotowania:

Do miski włożyć masło (temperatura pokojowa). dodać szczyptę soli i cukier. Ubijać mikserem do uzyskania puszystej , jasnej masy. Nie przerywając ubijania, dodawać po 1 jajku. Kolejne jajko można dodać gdy poprzednie jest doskonale ubite z masłem. Do masy maślano-jajecznej dodajemy stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wciąż ubijamy.
Foremkę babkową posmarować masłem i posypać bułką tartą. Wlać utarte doskonale ciasto. Foremkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni - termoobieg (w tej chili nie dysponuję inną opcją pieczenia) i piec ok. 45 minut. Sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone i dopiero wtedy wyjąć. Formę z babką odstawić na kilka minut na kratkę do przestudzenia a następnie wyjąć z formy na talerz.

2 komentarze:

  1. Wspaniała babka! Bardzo nam smakowała i przepis zostaje wpisany do zeszytu do powtórek. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń