Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Babka drożdżowa z dodatkiem ziemniaków





Babka drożdżowa z dodatkiem ziemniaków

Składniki:
250 g maki (użyłam mąki typ 650)
4-5 łyżek (z małą górką) mąki krupczatki – do zaczynu
Ok. 180 – 200 ml mleka ciepłego – połowa z tego do zaczyny
Kilka łyżek cukru (ilośc zależy od naszych preferencji smakowych) – z tego 1 łyżeczka do zaczynu
80 g masła
3 żółtka (miałam z dużych jajek)
25-30 g drożdży
3 łyżki ziemniaków ugotowanych i przetartych przez sitko (ja miałam ziemniaki z poprzedniego dnia, od obiadu)

Sposób przygotowania:
Do miski wsypac mąkę, dodać ziemniaki. Połowę ciepłego mleka wraz z drożdżami i mąką krupczatką, dokładnie wymieszać i odstawić do wyrośnięcie. Dobrze wyrośnięty zaczyn dodać do maki. Żółtka z dodatkiem cukru, ubić na puszystą masę i dodać do maki. Wyrabiać ciasto. W pozostałym mleku rozpuścić masło i dodać do ciasta, wyrabiać aż ciasto będzie odchodziło od dłoni. Ciasto jest mocno luźne. Na koniec możemy dodać np. skórkę pomarańczową lub rodzynki. Ciasto oprószyć mąką, miskę nakryć i odstawić do wyrastania. Ciasto powinno podwoić swoją objętość.  Wyrośniete ciasto wyjąć na blat posypany mąką i ciasto lekko wyrobić a następnie przełożyć do formy wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Formę przykryć i ciasto odstawić do wyrastania. Ciasto powinno wyraźnie wyrosnąć. Wyrośnięte posmarować mlekiem skondensowanym. Wtedy formę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 155 stopni (termoobieg) i pieczemy ok. 45 minut.
Po upieczeniu, formę wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy na kratkę do wystudzenia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz