Translate

środa, 14 września 2016

Ziemniaki po carsku

własnie pod taką nazwą spotkałam kiedyś w necie przepis na ziemniaki z filetem. Zainspirowana postanowiłam też cos takiego zrobić. No i dzisiaj były na obiad ziemniaki po carsku, znaczy po mojemu. Przepis podam tak w przybliżeniu



Składniki:

* 1 pojedynczy filet z kurczaka ale taki spory dosyć miałam
* 4 ziemniaki takie ciut większe
* masło do wysmarowania formy
* sól, pieprz
* 1 łyżka śmietany
* 1 łyżka majonezu
* ser żółty ok. 100 g - utarty na tarce

Sposób przygotowania:


Filet pokroić na cienkie kotleciki i delikatnie rozbić. Posolić , popieprzyć i  odstawić na godzinę do lodówki. Formę (mam szklaną, taką jak na tartę o średnicy ok. 27-28 cm) wysmarować masłem. Ułożyć kotleciki tak aby dno formy było dokładnie zakryte. Możemy posypać jakimiś ulubionymi ziołami, ale ja nie dawałam. Ziemniaki obrać i pokroić na plasterki o grubości 2-3 mm. Ziemniaki posolić, popieprzyć i wymieszać dokładnie. Następnie układać dachówkowo (jeden na drugi zachodzi) dosyć gęsto, zaczynając od brzegów idąc do środka. Śmietanę i majonez wymieszać i polać po ziemniakach. Naczynie nakryć folią aluminiową i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni - termoobieg i piec ok. 1 godziny. Po godzinie zdjąć folię i sprawdzić ziemniaki. Posypać utartym serem i ponownie wstawić do piekarnika. Ziemniaki dojdą a ser się zarumieni. Ja piekłam jeszcze ok. 15-20 minut.

 

3 komentarze:

  1. Brzmi pysznie. Muszę spróbować. :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jest naprawdę bardzo smaczne :) Wystarczy sałatka i mamy obiad.

      Usuń
  2. Już czuję ten smak :-) Pychotka!

    OdpowiedzUsuń