Translate

niedziela, 4 września 2016

Szarlotka w śmietanowym cieście

Obok drożdżowych to szarlotki są ulubionymi wypiekami. Dzisiaj takie proste a smaczne ciacho. Do tego podzielne ;) bo duża porcja



Szarlotka z ciasta na śmietanie

Składniki:
* 550 g mąki (dałam tortową typ 450)
* 175 g masła
* 250 g śmietany (miałam taką gęstą wiejską, ale można i 18%)
* 3 żółtka
* 5 – 6 łyżek cukru pudru
* 2 łyżeczki proszku do wypieków
Dodatkowo:
* 1,5 – 2 kg jabłek (szara reneta u mnie)
* Kilka łyżek cukru do posypania jabłek (dałam trzcinowy)
* Ok. ¾ - 1 szklanki  bułki tartej  (mam taką drobniutko zmieloną)

Sposób przygotowania:

Wymieszać mąkę z pudrem i proszkiem do pieczenia. Do maki wkroić masło i wszystko posiekać na kaszkę (można w malakserze). W miseczce wymieszać śmietanę z żółtkami i dodac do mąki. Szybko połączyć ciasto, nie zagniatać go długo. Kulę ciasta podzielić na dwie części: większą i ciut mniejszą. Ta większa będzie stanowiła spód szarlotki. Ciasta owinąć w folię i włożyc do lodówki na ok. 40 – 60 minut. W tym czasie obrać jabłka i zetrzeć na tarce.
Ciasto z lodówki (tę większą część) ułożyc na papierze do pieczenia, delikatnie posypać mąką i wałkować na wielkość dna blaszki (moja ma 24x36cm) plus naddatek na boki. Przełożyć papier z ciastem do formy i ukształtować boki. Ciasto posypać bułką tartą. Utarte jabłka odcisnąć z nadmiaru soku i ułożyć na cieście równą warstwą. Wierzch jabłek posypać cukrem. Pozostałe ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować na wielkość blachy i przełożyć na jabłka, starając się zlepić brzegi z ciastem na spodzie. Patyczkiem nakłuć w kilku miejscach ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni (u mnie termoobieg, bez termoobiegu 180 stopni). Piec ok. 1 godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz