Translate

niedziela, 4 września 2016

Miodowe z serem i jabłkami

Wracam do archiwalnych przepisów. Połowa 2014 roku. I przepis na miodowe ciasto z jabłkami i dodatkowo z serem.




Składniki:
Ciasto:
* 3 szklanki mąki (szklanka ma pojemność 250 ml)
*1  łyżeczka sody oczyszczanej
* 2-3 łyżki cukru pudru
* 150 g masła / margaryny
* miodu (miałam tylko sztuczny i taki dałam)
* 2 całe jajka
* 1 łyżka śmietany (raczej płaska)
Masa serowa:
* 500 g sera śmietankowego (miałam Delfiko)
* 2 opakowani budyniu waniliowego (każdy po 40 g)
* 2 całe jajka
* 200 – 220 ml mleka
* 100 g masła
* 1 łyżka cukru z dodatkiem wanilii
* Cukier puder – wg własnego smaku, ja dałam 3 łyżki
Masa jabłkowa:
* 1 litr musu z jabłek (smażyłam na bieżąco antonówki i na koniec potraktowałam jeszcze blenderem aby mus był bardziej gładki)
* 2 galaretki o dowolnym smaku, ale najładniej wyglądają czerwone
Wykonanie:
Ciasto:
Mąkę, cukier puder i sodę wymieszać. Ciasto najlepiej robi się w malakserze i wtedy dajemy do mąki masło/margarynę, wbijamy jajka, dodajemy miód i śmietanę. Włączamy malakser i po niecałej minucie już mamy gotowe ciasto. Ciasto należ podzielić na 3 równe części. Każdą część będziemy piekli osobno. Ciasto najwygodniej jest wałkować bezpośrednio na papierze do pieczenia. Każdy kawałek należy rozwałkować na wielkość formy (u mnie 25x30). Ciasto nie musi być idealnie w prostokąt rozwałkowane, ale wtedy należy przyłożyć spód z formy do ciasta i nożem naciąć ciasto po obwodzie formy. Wtedy po upieczeniu lekko nam naddatki odejdą od blatu i ciasto się nie połamie. Blaty pieczemy przez ok. 10 – 12 minut w temperaturze 180 stopni z ustawionym termoobiegiem.
Masa jabłkowa:
Do gorącego musu jabłkowego wsypać galaretki i wymieszać aż galaretki się całkowicie rozpuszczą.
Masa serowa:
W rondlu rozpuścić masło z cukrami , dodać ser i mieszając cały czas doprowadzić do wrzenia. Teraz należy wlać mieszaninę mleka, jajek i budyniów, i ponownie doprowadzić do wrzenia. Zdjąć z ognia.
Wyłożyć taką gorącą masę na pierwszy blat miodowy, ułożony w formie wyłożonej papierem. Na masę serową ułożyć drugi blat miodowy a na niego wykładamy masę jabłkową (może być lekko ciepła). Całość przykrywamy trzecim blatem miodowym. Ciasto odstawiamy do wystudzenia i stężenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz