Translate

sobota, 9 lipca 2016

Szakszuka z bakłażanem


Bardzo lubię dania z bakłażanem. Akurat kupiłam takiego niedużego i dumałam co z niego można by zrobić. A od jakiegoś czasu chodziła za mną szakszuka. No i wymyśliłam, że zrobię dwa w jednym :) Szakszuka z bakłażanem. Okazało się być bardzo, bardzo smaczne.







Składniki:

·         1 mały bakłażan
·         1 strąk papryki – użyłam białą
·         1 nieduża cebula
·         1 ząbek czosnku
·         3 pomidory – ja dałam 1 pomidor malinowy, ale był on baaardzo duży. Obrać ze skóry
·         Olej do smażenia
·         Przyprawy: sól, pieprz, papryka mielona słodka i ostra, kmin rzymski mielony
·         2 – 3 jajka

Sposób przygotowania:

Bakłażana pokroić na grubsze plastry, które należy posolić i odstawić na ok. 15 minut. Opłukać i wytrzeć a następnie pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oliwy i wrzucić bakłażan. Mieszając smażyć ok. 10 minut. W tym czasie pokroić paprykę i cebulę. Po podsmażeniu bakłażana, wlać na patelnie 2 łyżki oleju i dodać pokrojoną cebulę oraz paprykę. Mieszając smażyć ok. 5 minut (może ciut dłużej). Pomidory pokroić w kostkę i wrzucić do patelni. Wcisnąć ząbek czosnku, dodać przyprawy. Zamieszać i przykryć patelnię. Dusić na małym ogniu aż papryka zmięknie.

Zrobić teraz miejsce na jajka rozgarniając na boki warzywa. Wbić jajka, lekko posolić i smażyć aż białko się zetnie a żółtko będzie jeszcze płynne. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz