Translate

niedziela, 3 lipca 2016

Lodowiec

Wieki temu robiłam to ciasto po raz pierwszy. I na lata całe zapomniałam o nim. Przepis może nie jest identyczny jak ten historyczny, ale starałam się odtworzyć go z głowy, bo karteluszka z przepisem zaginęła . Mam nadzieję, że udało mi się , bo smak wyszedł własnie taki jak pamietam




Lodowiec


Składniki:

Biszkopty okrągłe (nie wiem jaka była gramatura torebki, bo od razu wywaliłam ją i nie zapisałam) – ilość na dwukrotne ułożenie w tortownicy (tortownica moja ma 25 cm średnicy)
500 ml mleka
5 żółtek
1 opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego
3 płaskie łyżki mąki krupczatki
2 łyżki kakao
Ok. 1 szklanki cukru (ja daję mniej ale wszyscy narzekają, że moje ciasta nie są słodkie wystarczająco)
200 g masła (w temperaturze pokojowej)
2 opakowania galaretki ( u mnie o smaku owoców leśnych)
Owoce (u mnie jagody, czerwone porzeczki, czereśnie)

Sposób przygotowania:

Galaretki rozpuścić w 500 ml wrzątku.
Do miski dać żółtka, cukier, budyń i mąkę krupczatkę. Zmiksować aby nie było żadnych grudek. Dolać pół szklanki mleka i wymieszać. Pozostałe mleko zagotować. Na gotujące się mleko wlewać pomału mieszaninę z żółtek z dodatkami, całość od razu mieszać dosyć intensywnie. Mieszając doprowadzić  do zagotowania. Zdjąć rondel z ognia, wierzch budyniu nakryć folią spożywczą i odstawić do zupełnego wystudzenia.
Utrzeć masło na puch i ciągle ucierając dodawać po 1 łyżce wystudzonego budyniu. Masę podzielić na pół. Do jednej części przesiać kakao i wymieszać.
Z zimnej galaretki odlać trochę do malutkiej miseczki. Maczać w niej biszkopty (tylko umoczyć i od razu wyjąć, aby nie nasiąkły zbyt galaretką) i układać na dnie tortownicy. Na biszkopty wyłożyć białą masę. Na białej masie ponownie biszkopty, jeden obok drugiego. Na warstwę biszkoptów wyłożyć masę z kakao.
Na wierzchu poukładać owoce. Na owoce wylać dobrze tężejącą galaretkę.-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz