Translate

wtorek, 5 lipca 2016

Budyniowe babeczki

Takie małe co nie co. Naprawdę bardzo, bardzo smaczne




Budyniowe babeczki
Składniki:
Ciasto:
1 szklanka mąki (dałam typ 450 – tortowa)
1 szklanka maki krupczatki
100 g masła
100 g margaryny (miałam jakąś maślaną Kasię)
1 łyzka smalcu
3 żółtka
4 łyżki cukru pudru
1 łyżka z górką śmietany
Masa budyniowa
500 ml mleka
80 g masła
80 g mąki
1 jajko -+ 2 żółtka
Kilka łyżek cukru plus cukier waniliowy (ja mam własny cukier waniliowy z ziarenkami wanilii)
Sposób przygotowania:
Ciasto: wymieszać oba rodzaje mąki z cukrem pudrem. Pokroić na mniejsze kawałki masło, margarynę i smalec i posiekać razem do konsystencji kaszki. Dodać żółtka i śmietanę i szybko zagnieść ciasto. Owinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na ok. 1 godzinę.
W tym czasie należy ugotować budyń: 1 jajko, oba żółtka oraz cukier dobrze wymieszać. Dodać mąkę i stopniowo dolewać ok. ¾ szklanki mleka i bardzo dokładnie wymieszać a pozostałe mleko zagotować. Wrzące mleko wlewać małym strumieniem do mieszany jajek z mąką, cały czas energicznie mieszając. Ustawić rondel na malutkim ogniu i nie przerywając mieszania doprowadzić do zagotowania. Jeżeli ktoś chce mieć bardziej sztywną masę budyniową z babeczkach, powinien zwiększyć ilość maki do 100 g. Ugotowany budyń ostudzić.
Wyjąć ciasto z lodówki i podzielić sobie na 3 części. ***Rozwałkować jedną część na grubość ok. 0,5 – 0,7 cm. Szklanką , która jest troszkę większa niż foremka babeczki, wykrawać kółka. Kółka układać na dnie babeczki i i przycisnąć ciasto do jej boków. Nadmiar ciasta zdjąć a najwygodniej to robić kciukiem. Teraz nakładać ochłodzony budyń, aby foremka babeczki była prawie pełna. Skrawki ciasta połączyć z drugą częścią, lekko zagnieść i powtórzyć  proces od ***. Mnie wyszło 25 malutkich foremek. Ostatnią część ciasta zagnieść z pozostałymi skrawkami na grubość ok. 0,5 cm i szklanką która na obwód taki sam jak góra babeczki, wycinać kółka. Układać kółka na wierzchu babeczek i ponownie kciukiem, leciuteńko dociskając, zdjąc nadmiar ciasta.
Babeczki wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnia i piec ok. 30 minut. Ostatnie 10 minut proponuję ustawić na grzanie dolne, aby babeczki od spodu zarumieniły się.
Upieczone babeczki wyjąć z foremek i zostawić do wystudzenia.

2 komentarze:

  1. Ja za te babeczki zbieram się chyba z 2 lata , wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wcześniej takich nie znałam. Dopiero akcja na forum była i poznałam. Ale i tak zrobiłam po swojemu

    OdpowiedzUsuń