Translate

sobota, 9 lipca 2016

Bissara (po mojemu)

czyli bób w pomidorach z usadzonym jajem. Bardzo, bardzo smaczne danie.




Składniki :

500 g bobu (obrać z łupinek)
100 ml oleju
1 cebula
1 - 2 ząbki czosnku (dałam 1 ale był bardzo duży)
1 puszka pomidorów krojonych (miałam włoskie pomidory w sosie arrabbiata)
ok. 100 ml wody
sól, pieprz, kmin rzymski (ok. pół łyżeczki), papryka mielona (ok. 1 łyżeczki), . Ja dodałam jeszcze 1 łyżeczkę suchej adżiki – (idealna by była harrisa ale niestety ja nie mam)
3 - 4 jajka

Sposób przygotowania:

Bób przed dodaniem należy obrać ze skóry. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać drobno posiekaną cebulę i czosnek, wymieszać, zeszklić. Dodać pomidory z puszki i dusić ok.5 min. Dodać przyprawy (umiarkowanie, bo możemy dosmaczyć na końcu). Wlać wodę, wymieszać i dodać obrane ziarna bobu. Dusić aż bób będzie miękki. Dosmaczyć. Na koniec wbić całe jajka – nie mieszać, lekko posolić. Gdy białko się zetnie, a żółtko pozostaje płynne podawać.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz