Translate

sobota, 4 czerwca 2016

Drożdżowe na krupczatce

Wstawianie przepisów zacznę od mojego drożdżowego debiutu. A był to przepis na drożdżowe z mąki krupczatki. Wiele osób piekło to ciasto i zdecydowana większość była bardzo zadowolona ze smaku ciasta.





Składniki:



* 3 szklanki + 6 łyżek mąki krupczatki
* 1 szklanka ciepłego mleka,
* ok. 1/2 szklanki cukru,
* cukier wanilinowy,
* 2 jajka
* 1 żółtko ( białko zostawiamy do posmarowania),
* 150 g masła (roztopione)
* 42 g drożdży





Sposób przygotowania:

Z mleka, drożdży , 1 łyżki cukru i 6 łyżek mąki robimy zaczyn i odstawiamy na kilka minut do wyrośnięcia. Jajka , żółtko i pozostały cukier oraz cukier wanilinowy należy dobrze wymieszać, tak aby cukier się rozpuścił. Do miski wsypać 3 szklanki mąki, dodać szczyptę soli, ubite jajka i wyrośnięty zaczyn. Wymieszać (robiłam to mikserem ręcznym - świderkami), do połączenia się składników. Teraz stopniowo dodajemy rozpuszczone ale chłodne masła i ciągle wyrabiamy mikserem (na najwyższych obrotach u mnie). Po ok. 5 minutach ciasto już odchodzi od ścianek miski. Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia (piekarnik z włączoną żarówką). U mnie po 40 minutach, zaczęło już wyłazić z dużej michy.
Ciasto przełożyć do foremki (24x36 lub odrobinę większej), troszkę przy tym ugniatając. Posmarować pozostałym białkiem i ponakłuwać widelcem.
Teraz już można wyłożyć owoce. U mnie był rabarbar i truskawki mrożone (świeże na pewno lepiej się sprawdzą).
Całość posypujemy kruszonką:

* 1/2 szklanki mąki krupczatki
* 1/2 szklanki cukru
* ok. 60-70 g masła

Zostawiamy do wyrośnięcia na ok. 20 - 30 minut (czekałam tylko ok. 10) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy ok. 40 - 50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz