Translate

sobota, 11 czerwca 2016

Ucierane ze śliwkami

Każde ciasto ze śliwkami jest pyszne. Nawet takie proste, ucierane. Dla odmiany, z kruszonką.




Składniki ciasta:


* 250 g margaryny
* 4 duże jajka
* 2 szklanki mąki
* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków
* 3/4 - 1 szklanki cukru (ja dałam 3/4 ale i tak wydaje mi się za słodki, bo ja lubię mało słodkie ciasta)



(*) szklanka o pojemności 250 ml



Kruszonka:


* 80 g masła
* 80 g cukru
* 110 g mąki



Dodatki: 


* śliwki wypestokowane, przekrojone na pół (miałam węgierkę dąbrowicką)
* kilka łyżek mielonych migdałów (nie koniecznie)



Sposób wykonania:


Margarynę
utrzeć na puch. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Całe jajka
ubić z cukrem na puszystą i kremową masę. Do utartej margaryny dodajemy
po kilka łyżek mąki i ubitych jajek, wciąż ucierając wszystko mikserem,
aż do wyczerpania składników.
Ciasto wykładamy na blaszkę 24 x 36, wyłożoną papierem do pieczenia i równomiernie rozprowadzamy.
Na cieście układamy jedna obok drugiej, połówki śliwek.
Składniki
kruszonki połączyć razem i posypać kruszonką śliwki. Na wierzch
kruszonki można posypać dodatkowo kilka łyżek mielonych migdałów.
Ciasto wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni (termoobieg) piekarnika i pieczemy ok. 1 godziny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz