Translate

poniedziałek, 6 czerwca 2016

Szarlotka (z dodatkiem śliwek)

Przepis od forumowej koleżanki BeatySz, z moimi zmianami. Beata przepis miała z karteluszek babcinych :)




Składniki:

* 2 szklanki mąki
* 1/2 kostki smalcu (dałam 100g)
* 1/2 kostki margaryny (dałam 130g)
* 2 jajka (dałam 1 duże jajko i 1 żółtko)
* 3/4 szklanki cukru (dałam 4 łyżki cukru pudru)
* pół proszku do pieczenia (dałam 1,5 łyżeczki)
* 3 łyżki śmietany

Wykonanie:
Mąkę z proszkiem do pieczenia, szczyptę soli, cukier puder i oba tłuszcze dobrze posiekać. Dodać jajka, śmietanę i krótko posiekać a następnie wyłożyć na blat oprószony mąką i szybko zagnieść ciasto. 
Ciasto podzielić na dwie części. Jedną częścią wylepić dno tortownicy o średnicy 26cm. Posypać 4 łyżkami bułki tartej. Na to wyłożyć 1 litr smażonych jabłek i poukładać śliwki, podzielone na małe części. Przykryć rozwałkowaną, drugą częścią ciasta. Wierzch ponakłuwać widelcem i wstawić całość do piekarnika nagrzanego do 180 - 190 stopni. Pieczemy ok. 50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz