Translate

sobota, 4 czerwca 2016

Sernik z białą czekoladą i musem owocowym

Czerwiec 2010 r




 Spód: 
1 paczka rozkruszonych ciastek digestive + 1 kopiata łyżka kakao + rozpuszczone masło (ok. 3 czubatych łyżek)
Masą ciasteczkową wyłożyć spód tortownic (średnica 25 cm)
Masa serowa:
1/2 kg sera śmietankowego (kupiłam w Biedronce),
1 jogurt grecki (waga:340g),
2 łyżki mąki,
3 jajka,
2 białe czekolady ( ja miałam o smaku bourbon-wanilia)
2-3 łyżki wody.
Czekoladę rozpuścić z 3 łyżkami wody.
Do miski wrzucić serek, jogurt i jajka. Krótko zmiksować, dodając w trakcie 2 łyżki mąki. Następnie dodać czekoladę. i znów wymieszać. Wlać do tortownicy i do piekarnika o temp. 160 stopni, na 1 godzinę . Pozostawić w piekarniku ok. 20 minut a następnie odrobinę uchylić piekarnik i studzić. W połowie pieczenia wierzch przykryłam folią, aby się zbyt nie przypiekł.
Masa śmietanowa:
200-300 ml śmietany kremówki ubić z 1 śmietan-fixem. Wyłożyć na upieczony sernik.
Całość wstawić do lodówki
Masa truskawkowa:
Zmiksowane truskawki w ilości ok. 1/2 kg (ja miałam takie w zamrażalniku)
1 galaretka truskawkowa,
2 łyżeczki żelatyny
1 szklanka wody
Galaretkę rozpuścić w wodzie i dodać żelatynę. Wlać do lekko rozmrożonych truskawek. Masa truskawkowa dość szybko zacznie się ścinać. Wylać na masę śmietanową.

Wstawiamy do lodówki na kilka godzin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz