Translate

czwartek, 16 czerwca 2016

Kruche rogaliki z orzechami

Takie maleństwa :) Na jeden kęs lub dwa





Składniki:

* 3 szklanki maki (szklanka o pojemności 250 ml)
* 200 g masła bardzo mocno schłodzonego (nie margaryny)
* 200 g śmietany (ja użyłam tłustej wiejskiej śmietany, ale można i 18%)
* 2 żółtka (białka zostawiamy)
* 2 łyżki cukru pudru
* szczypta soli

Nadzienie orzechowe:

* 250 g orzechów włoskich mielonych (można użyć 200g, bo mnie troszkę zostało nadzienia)
* 1 szklanka cukru trzcinowego nierafinowanego
* 2 białka ubite na sztywną pianę
* szczypta soli

Sposób przygotowania:
Mąkę wymieszać z solą i cukrem pudrem.  Wsypać do misy malaksera (jeżeli nie ma malaksera, zostawiamy makę w dużej misce). Wkroić masło w mniejsze kawałki i posiekać do uzyskania konsystencji kaszki (bez malaksera – masło zetrzeć na tarce jarzynowej wprost do mąki i szybko wymieszać razem, aby masło nam się nie rozmiękło). Dodać śmietanę i żółtka i szybko zagnieść ciasto. Podzielić na trzy równe części, każdą zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny (moje było całą noc).
Blat posypać bardzo delikatnie mąką i rozwałkować jeden kawałek ciasta w okrąg o średnicy ok. 32cm. Radełkiem lub nożem do pizzy podzielić na 16 równych trójkątów. U podstaw każdego trójkąta ułożyć czubatą łyżeczkę nadzienia i zawinąć . Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ja swoje posmarowałam mlekiem skondensowanym. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni (termoobieg) i piec ok. 25 – 30 minut. Wyjąć i wystudzić.
Nadzienie orzechowe:
Tuż przed formowaniem rogalików, orzechy wymieszać z cukrem trzcinowym. Ubić pianę z dodatkiem soli na sztywno i dodać do niej orzechy. Wymieszać

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz